شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#تهران#وزیر ورزش

قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش اجرایی شده است

قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش اجرایی شده است

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان تکالیف آیین نامه‌ای و قانونی‌اش را اجرایی کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، سوال احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت.

در متن سوال راستینه آمده است: چرا با وجود گذشت هیجده ماه از تصویب قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان متاسفانه هنوز آیین نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت نرسیده و عملا ظرفیت‌های این قانون فعال نشده است.

حمیدسجادی وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال در سخنانی گفت: با تصویب این قانون توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، گام بلندی در انتظام و انسجام هرچه بیشتر مسائل بسیار مهم حوزه ورزش و جوانان برداشته شد و این دو مقوله اجتماعی یعنی ورزش و جوانان تا حدود زیادی ساماندهی و قانون شدند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سازمان تربیت بدنی کشور با قانون زمان پهلوی دوم اداره می‌شد. در خرداد ۱۳۹۰ که وزارت ورزش و جوانان تاسیس شد، همچنان همان قانون سازمان تربیت بدنی پا برجا بود. اما سرانجام در شهریور ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی قانون اهداف و وظایف وزارتخانه را مصوب کرده و در کمتر از یک ماه بعد، به تصویب شورای نگهبان رسید و از آن زمان ۶ ماه فرصت آماده سازی پیش نویس آیین نامه‌های آن بود.

وی افزود: وزارت وقت ورزش و جوانان در مهلت تعیین شده پیش نویس آیین‌نامه را آماده کرد و به نهاد ریاست جمهوری و هیات دولت تقدیم کرد. البته از آن زمان مقداری فاصله رخ داد تا اینکه در دولت جدید بنده به اتفاق معاونان و مدیران کل مرتبط پیگیری‌های مستمری انجام دادیم و طبق دستور عملی که به دست ما رسیده باید در ۱۰ قسمت به وظایف خود عمل می‌کردیم که این ۱۰ قسمت شامل آیین نامه‌ها و دستور عمل‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: به عنوان مثال دستورالعمل اجرایی تامین و تجهیز امکانات ورزشی مثلا در تیراندازی باید وزارت ورزش و وزارت دفاع به تصویب و تفاهم می‌رسید که انجام شد. همچنین در بحث شورای برون مرزی برای اعزام تیم‌ها، ورزشکاران و ورود تیم‌ها و ورزشکاران نیاز به دستورالعمل و آیین نامه شورای برون مرزی بود.

سجادی با بیان اینکه از ۱۰ تکلیف تعیین شده، ۸ تکلیف انجام شده است، تصریح کرد: دو تکلیف که منجر به طرح این سوال شده است، تکلیف مربوط به مواد ۶ و ۸ این قانون دستورالعمل بود، خوشبختانه در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱ یعنی دو روز پیش در هیئت دولت با پیگیری که انجام شد و حمایتی که رییس جمهور از این دو آیین نامه انجام دادند، این دو آیین نامه که مورد سوال بود، به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بنابراین هر ۱۰ تکلیف آیین نامه و دستورالعمل هایی که برخاسته از قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش بود تا این زمان انجام شده است.

ادامه دارد...