شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صدا و سیما#آیت الله

نصب نشان فتح بر سینه آیت الله هاشمی/ صدا و سیما رشادت های گذشتگان را که حال بانیان وضع موجود می نامند، فراموش نکند

کدخبر: 512292
محسن هاشمی با اشاره به نصب نشان فتح بر سینه آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: متاسفانه کسانی که به صورت جانبدارانه صحبت از بانیان وضع موجود می‌کنند، چنین وقایع تاریخی را کاملا فراموش کرده و سعی در پنهان کردن واقعیات دارند. امیدوارم که در گرامیداشت هفته دفاع مقدس مجددا صداوسیمای جمهوری اسلامی رشادت‌های گذشتگان و مدال‌داران را که حال بانیان وضع موجود نامیده می‌شوند، فراموش نکند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه اعتماد، محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی با اشاره به تاریخ جنگ و نامه های صدام به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت: سال 68 آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب قصد نصب مدال فتح بر سینه فرمانده جنگ آیت‌الله هاشمی را داشتند که ایشان قبول نکردند و خواستند در زمانی که به صلح کامل رسیدیم و آزادگان به کشور بازگشتند، انجام شود.

لذا رهبری در ابتدای شهریور 1369 مدال فتح را به سینه ایشان نصب کردند و در مراسمی چنین فرمودند: «یکی از چیزهایی که ما همیشه به عنوان فضایل برجسته جناب آقای هاشمی در ذهن داشتیم و مشاهده می‌کردیم، حضور فداکارانه و مدبرانه‌ای ایشان در صحنه‌های جنگ تحمیلی بود و حقیقتا زبان قاصر است از اینکه آن زحمات و آن فداکاری‌ها را سپاسگزاری کند. من آن شب‌های دشوار، آن لحظات پر هم‌وغم و پرمسوولیتی را که ایشان در مقابل چشم همه ما گذراندند- که همیشه مورد تشکر امام بزرگوارمان (رضوان‌الله) هم بود- فراموش نمی‌کنم. ما حالا می‌خواهیم این تشکر را به صورت یک حرکت سمبلیک مجسم کنیم و این نشان فتح را به سینه جناب آقای هاشمی الصاق نماییم.»

متاسفانه کسانی که به صورت جانبدارانه صحبت از بانیان وضع موجود می‌کنند، چنین وقایع تاریخی را کاملا فراموش کرده و سعی در پنهان کردن واقعیات دارند. امیدوارم که در گرامیداشت هفته دفاع مقدس مجددا صداوسیمای جمهوری اسلامی رشادت‌های گذشتگان و مدال‌داران را که حال بانیان وضع موجود نامیده می‌شوند، فراموش نکند. در همه کشورها قدرشناس مدال‌آوران خود هستند.