شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلویزیون#باران

مهران‌ مهام تهیه‌کننده خانه به دوش: کاش باران عشق را دوباره تلویزیون پخش کند

مهران‌ مهام تهیه‌کننده خانه به دوش: کاش باران عشق را دوباره تلویزیون پخش کند

اگرچه تولیدات کمدی بسیاری از مناسبت‌های رسانه ملی در سریال‎های اخیر در کارنامه مهران‌ مهام دیده می‌شود اما فراموش نکنیم که او اولین بار در مقام تهیه‌کننده تولید ملودرام‌های هرشبی را با سریال نرگس و سیروس مقدم کلید زد. او که در کارنامه‌اش ساخت آثار مناسبتی مذهبی مانند باران عشق دیده می‌شود در خصوص ساخت مجموعه‌های تاریخی-مذهبی در رسانه ملی به نکات مهمی اشاره کرد که از نظر می‌گذرانید.

مهران مهام تهیه‌کننده و نویسنده سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که چرا در تولیدات کارهای مذهبی به ویژه ماه محرم موفق عمل نکرده‌ایم و مشخصا کنداکتور ما خالی است به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: حقیقتا دقیق نمی‌دانم، همه‌ی حرف‌هایم براساس حدس و گمان است اما ممکن است ایده و  تیم خوبی گیر نیامده باشد. من معتقدم اگر طرح خوبی نداریم همان بهتر که کاری ساخته نشود. برای مثال ما به داروخانه می‌رویم تا یک قرص مسکن بخریم‌، بعد فروشنده به ما می‌گوید که آن قرص را ندارد بنابراین ما مجبور می‌شویم به دم دستی‌ترین و ضعیف‌ترین مسکن راضی شویم. در حوزه رسانه هم متاسفانه به همین شکل شده است.

تهیه‌کننده سریال «دلنوازان» اضافه کرد: اساسا برای ساخت اثر با مضمون‌های مناسبتی و مهم یا باید کاری خوب و درجه‌یک ساخته شود یا بهتر است کاری انجام نشود چون اگر درست ادا نشود از سوی دیگر ضربه خواهیم خورد.

او در خصوص ساخت سریال‌های پربیننده‌ مانند «شب دهم» که در گذشته شاهد آن بودیم ادامه داد: سریال «شب دهم» ساخته حسن فتحی کار ماندگاری بود. به یاد می‌آورم که من هم همان سال سریال «باران عشق» را ساختم و مورد تقدیر قرار گرفتم. آن کار حالت اپیزودی داشت و نشان می‌داد که با برنده شدن بلیت کربلا زندگی یک خانواده متحول می‌شود. این طرح هنوزم دوست داشتنی است. من اگر جای رسانه بودم حداقل «باران عشق» را در کنداکتور می‌گذاشتم. خودم خیلی آن کار را دوست داشتم.

مهام عنوان کرد: من حرفم این است که روی این مضامین باید کار شود. شاید باید از نویسندگان و تهیه‌کننده‌ها هم درخواست کنیم تا کارهای خوبشان را به ما پیشنهاد کنند. از آنجایی که این موضوعات با اعتقادات مردم گره می‌خورد باید تغییر و تحولی در مخاطب ایجاد کند واگر نه ساخت آن بیهوده است.

تهیه‌کننده سریال «متهم گریخت» در آخر اضافه کرد: البته باید به این موضوع هم اشاره شود که متاسفانه تیم‌های خوب سازمان از آن‌ها جدا شده‌اند و عده‌ای مانند حسن فتحی که قبلا «شب دهم» را داشت حالا با «جیران» در پلتفرم‌ها فعالیت می‌کنند. بنابراین ممکن است دست تلویزیون از ساخت و پخش کارهای مناسب کوتاه باشد. درکل امیدوارم که طرح‌های خوبی داشته باشیم و با کارگردان‌های جوان شروع به کار کنیم.

خبرنگار: تبسم کشاورز

انتهای پیام/