به گزارش روسیا الیوم، جنجال ایجاد شده به دلیل گزارش روزنامه اکونومیست درمورد شخصیت محمد بن سلمان؛ فقط محدود به محتوای آن نشده، بلکه خشم گسترده‌ای را در پی تصویر جلد مجله به دنبال داشته است.

روزنامه اکونومیست در گزارشی با عنوان "محمد بن سلمان: یک زورگو در صحراء" درخصوص شخصیت ولیعهد عربستان صحبت کرد.

طبق آنچه که در این گزارش به نقل از منابع منتشر شده، اطلاعاتی درمورد ماهیت شخصیت محمد بن سلمان از زمانی که کودک بود تا به الان و نیز پرسش هایی از آنچه که ممکن است در آینده انجام دهد، مطرح می‌شود.

این مجله گزارش خود را با عکسی منتشر کرد که این عکس عبارت از یک سر از زاویه پشت است که بر روی آن کوفیه و عقالِ چسبیده شده به یک فتیله روشن قرار دارد. این عکس خشم تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت چراکه این عکس را "نژادپرستانه" و "اهانت بار" و به منزله "ربط دادن عرب ها به تروریسم" دانستند، چراکه پوشیدن کوفیه و عقال در تعداد زیادی از کشورهای عربی مرسوم است.

یکی از کاربران اعلام کرد: جلد نژادپرستانه بی ارزش از مجله اکونومیست که باید یک مجله مستدل باشد، اما این مجله عقال عربی را اینگونه به تصویر می‌کشد که یک بمب ساعتی است. اکونومیست تمامی جنایت‌های غرب و شرق و دست نشانده‌های طائفه‌گرای آنها علیه مردم ما در سوریه، یمن، عراق، لیبی، لبنان و افغانستان را نمی‌بیند.

یک کاربر دیگر نوشت: اکونومیست باید به خاطر نژادپرستی خود در حق عربستانی‌ها و اهانتش به لباس اصیل عربی عذرخواهی کند. این روزنامه با انتشار تصویری، عربستانی‌ها را بمب‌های انفجاری توصیف کرده که در آن عکس کوفیه سرخ بر سر یک مرد نشان داده می‌شود که از آن فتیله یک بمب بیرون می‌آید، این روزنامه غیرحرفه‌ای و رادیکال است.

یک کاربر دیگر نیز عنوان کرد: رسانه‌های غربی مرحله جدیدی را برای بد جلوه دادن محمد بن سلمان شروع کرده‌اند، چراکه او تسلیم غرب نشده است. آنها تلاش می‌کنند محمد بن سلمان را به دور از انسانیت نشان دهند و با دادن لقب صدام کوچک به او، بن سلمان را در عرصه سیاسی بکشند.