شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چطور#بعد#عمل#جراحی#عزیزانمان#نگهداری#کنیم؟

چطور بعد از عمل جراحی از عزیزانمان نگهداری کنیم؟

بودن در کنار یک عزیز قبل و بعد از جراحی چالش‌برانگیز است. ما درگیر احساساتمان می‌شویم و عدم اطمینان در مورد موفقیت عمل، بهبودی و تأثیرات بلندمدت آن برای بیمار وجود دارد

چطور بعد از عمل جراحی از عزیزانمان نگهداری کنیم؟

چطور بعد از عمل جراحی از عزیزانمان نگهداری کنیم؟ 

بودن در کنار یک عزیز قبل و بعد از جراحی چالش‌برانگیز است. ما درگیر احساساتمان می‌شویم و عدم اطمینان در مورد موفقیت عمل، بهبودی و تأثیرات بلندمدت آن برای بیمار وجود دارد. اما یکی از مهم‌ترین چیزها برای بیماران و اطرافیان آن‌ها این است که در طول بیماری پشتیبان یکدیگر باشند، مهم نیست چقدر طولانی یا سخت باشد. ممکن است درباره اینکه بعد از عمل دقیقاً چه کارهایی باید برای عزیزانمان انجام دهیم مطمئن نباشید. چه با آن شخص زندگی کنید و چه کمی دورتر باشید باید بدانید که چگونه می‌توانید پس از عمل با او برخورد کنید. 

محیطی راحت برای آن‌ها درست کنید 

بهبودی همیشه در یک محیط راحت یا آشنا آسان‌تر است، بنابراین هر کاری می‌توانید انجام دهید تا محل استراحت آن‌ها تا حد امکان راحت باشد. اگر احتمال دارد برای مدتی در بیمارستان بمانند، وسایل شخصی یا وسایل راحتی در خانه را به بخش ریکاوری بیاورید یا فضای زندگی خود را در خانه طوری درست کنید تا بعد از ترخیص راحت‌تر و آرام‌تر باشد. بهبودی ضروری است، اما گاهی اوقات خسته‌کننده است، بنابراین مطمئن شوید که بیمار شما می‌تواند فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود را در حین استراحت تماشا کنند. 

آنجا باش تا گوش کنی 

انجام عمل جراحی می‌تواند از نظر عاطفی یک فرآیند تخلیه‌کننده باشد، به ویژه که با ترس و اضطراب از پیامدها و خطرات طولانی مدت عمل همراه است. همچنین ممکن است بیمار درد داشته باشد، بنابراین برای گوش دادن به آنچه نیاز دارند یا باید بگویند، آنجا باشید. نادیده گرفتن احساسات احتمالاً بدترین کار است. اطمینان حاصل کنید که برای گوش دادن به حرف‌های او آنجا حضور دارید، زیرا این به عزیز شما کمک می‌کند تا همه چیز را بیرون بریزد و حرف‌هایش را بزند. اگر مشکلی در مورد جراحی وجود داشت، می‌توانید با دکتر صحبت کنید یا به بیمارستان بروید و درخواست غرامت کنید. 

کارها را با سرعت خود پیش ببرید 

این مهم است که هرگز برای بیمار در حال بهبودی پس از جراحی عجله نکنید. با سرعت آن‌ها پیش بروید و در صورت بروز چالش از آن‌ها حمایت کنید. وقتی نشانه‌های کوچکی از بهبودی پیدا شد، آن‌ها را جشن بگیرید و به مرحله بعدی فکر کنید. اما یکباره بیش از حد تلاش نکنید. برخی از افراد بیش از حد مشتاق بهبودی هستند و در نهایت سلامت و رفاه خود را به خطر می‌اندازند. سعی کنید به عزیزانتان کمک کنید واقع بین باشند، اما انتظارات او را تضعیف نکنید. 

دیدن تقلای یکی از عزیزان پس از جراحی می‌تواند ناراحت کننده باشد، اما با حمایت و مراقبت مناسب، آن‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان به بهترین حالت خود برگردند. هر فردی می‌خواهد به طور متفاوتی بهبود یابد، بنابراین سعی کنید دقیقاً آنچه را که برای راحت‌تر کردن زندگی‌اش نیاز دارد به او بدهید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.) 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع: ۵۵ آنلاین