شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

مقاله واکسن رازی در یک مجله علمی بین المللی منتشر شد

 مقاله واکسن رازی در یک مجله علمی بین المللی منتشر شد

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از انتشار مقاله واکسن رازی کووپارس در مجله بین المللی frontiers in immunology(مرزهای دانش ایمنی شناسی) خبر داد و گفت: انتشار این مقاله، ظرفیت و توانمندی محققان ایرانی را در تولید دانش و حفاظت از بهداشت و سلامت جامعه به رخ جهانیان کشید.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید رضا بنی‌هاشمی با اشاره به انتشار این مقاله و این موفقیت بزرگ علمی اظهار کرد: مقاله موسسه رازی با عنوان "بررسی بی ضرری و ایمنی زائی واکسن ترکیبی تزریقی داخل بینی رازی کووپارس در حیوان آزمایشگاهی" به بررسی ابعاد قدرت ایمنی زائی و بی ضرری واکسن رازی می پردازد که با مشارکت ۱۸ نفر از محققان علمی عرصه بیولوژیک و تولید واکسن موسسه رازی و نیز مشارکت دو نفر از محققان سرشناس علم ایمونولوژی مستقر در مراکز تحقیقاتی آلمان و آمریکا تهیه و تنظیم و در ۲۰ صفحه اصلی و ۵ صفحه تکمیلی منتشر  شد.

▫️وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت مطالب و فرضیات علمی مندرج در آن، ۷ داور جهانی این مقاله را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند که در نوع خود یکی از دقیق‌ترین بررسی ها و کنکاش‌های علمی است، چراکه به طور معمول مقالات این حوزه، توسط ۲ یا ۳ نفر از داوران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

▫️عضو هیئت علمی موسسه رازی با بیان اینکه بواسطه اهمیت و اعتبار بالای این مقاله، جمع بیشتری از دانشمندان و داوران جهانی مقاله موسسه رازی را مورد ارزیابی قرار دادند، افزود: بر این اساس پس از اعلام نظرات و نتایج، این مقاله و فرضیات و مطالب علمی آن، مورد تائید بزرگان دانش جهان قرار گرفت و توانست در مجله علمی frontiers in immunology (مرزهای دانش ایمنی شناسی) منتشر شود.

▫️وی بیان کرد: تائید و انتشار این مقاله اثباتی بر کیفیت بالای واکسن تولید شده توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است که ظرفیت و توانمندی محققان ایرانی را در تولید دانش و صیانت از بهداشت و ایمنی در برابر ویروس منحوس کرونا به رخ جهانیان کشید.

 ▫️رئیس بخش ایمونولوژی موسسه رازی افزود: علیرغم تحریم های بین المللی که در ابعاد مختلف برای محققان و دانشمندان ایرانی محدودیت و سختی ایجاد کرده، موفق شدیم با تکیه بر توان محققان جوان و تکنیک های دانش بنیان، افتخار دیگری را برای میهن عزیز اسلامی رقم بزنیم.

▫️وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت هرچه بیشتر مراجع دولتی از موسسه رازی و محققان شاغل در آن بتوانیم در مسیر خدمت به جامعه و صیانت از امنیت بیولوژیک شهروندان و میهن عزیزمان گام‌های موثر و بزرگتری برداریم و سیطره علمی خود را که به پشتوانه صد سال تحقیق و مجاهدت علمی به دست آمده، حفظ و ارتقا بخشیم.

▫️شایان ذکر است مجله علمی frontiers in immunology در سال ۲۰۲۲ با ایمپکت فاکتور۸/۸ بیشترین میزان استناد را در میان مجلات علمی جهان داراست و همچنین اولین مجله با دسترسی آزاد در حوزه ایمونولوژی است و نسبت به مجلاتی که سایر مقالات ایرانی را تاکنون چاپ کرده اند، از اعتبار و درجه علمی و فنی بالاتری برخوردار است.

▫️واکسن پروتیئن نوترکیب رازی کووپارس، به عنوان نخستین واکسن تزریقی استنشاقی دنیا، واکسن بومی با کیفیت بالا و مورد تائید مراجع علمی جهانی است که مبتنی بر دانش و تکنیک فنی دانشمندان موسسه رازی تولید شده و در اغلب مراکز واکسیناسیون کشور عرضه و به متقاضیان تزریق می شود.