شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رادیو#فرهنگ

برپایی حسینیه ایران در رادیو فرهنگ

برپایی حسینیه ایران در رادیو فرهنگ

《حسینیه ایران》 عنوان ویژه برنامه ویژه‌ای از رادیو فرهنگ است که برای سومین‌سال متوالی باهمکاری رادیو زیارت و مشارکت اداره کل صدای استانها،در شب های محرم پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ «حسینیه ایران» امسال نیز همچون‌دوسال گذشته با هدف کمک به ترویج امر به معروف و نهی از منکر، کمک به دمیدن روحیه ایثار و فداکاری در جامعه، تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه حسینی و روحیه عزتمداری و‌عمق بخشی به عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)  باهمکاری رادیو‌زیارت در شب های محرم از ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

برنامه «حسینیه ایران»با شعار «حسینیه‌ای به وسعت ایران» با محوریت موضوعاتی چون حق و حق طلبی، بیداری فطرت‌ها، صراحت و قاطعیت، فداکاری و از خودگذشتگی و ... از رادیو فرهنگ پخش می شود.

حسینیه ایران" دارای بخش‌های متنوعی است که: "با نوای کاروان " بخشی که به ارتباط دفاع مقدس و حماسه حسینی میپردازد، " پیرغلام عشق" معرفی پیرغلامان حسینی از سراسر کشور، نگاهی به آداب و رسوم مردم مناطق ایران در ماه محرم،معرفی یاران اباعبدالله در کربلا،پخش مداحی نواحی مختلف ایران،گفتگو در مورد موضوع برنامه با حضور کارشناسان زبده از حوزه و دانشگاه وگفتگوی تلفنی با مداحان مطرح در استان‌های مختلف کشور از جمله این بخش ها است.

این برنامه تلاش دارد از جوار مضجع فخر ایرانیان حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام یک محفل حسینی به وسعت ایران برپا کند در عین حال مراسم سوگواری از سراسر کشور را گزارش داده ‌پوشش رسانه ای می دهد.محرم

«حسینیه ایران»با مشارکت اداره کل صدای استانها، شبکه رادیویی زیارت و‌رادیو فرهنگ و اجلاس بین المللی پیر غلامان و خادمان حسینی تولید می‌شود و هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۴ بمدت دو ساعت بصورت زنده و مستقیم از شبکه‌های استانی همچنین روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/