شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#نفت

شرکت نفت یمن:

نفت خام یمن به صورت سازمان یافته غارت می شود

نفت خام یمن به صورت سازمان یافته غارت می شود

سخنگوی شرکت نفت یمن تاکید کرد که نفت خام این کشور به صورت سازمان یافته و با مدیریت ائتلاف متجاوز سعودی غارت می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل المسیره، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن تاکید کرد که نفت خام این کشور به صورت سازمان یافته و با مدیریت ائتلاف متجاوز سعودی غارت می شود.

وی افزود: هیچ تحرک جدی بین المللی برای واردات مشتقات نفتی به نفع ملت یمن وجود ندارد و نفت خام این کشور نیز با مدیریت ائتلاف متجاوز سعودی غارت می شود.

المتوکل تصریح کرد: سازمان ملل می داند که درآمدهای نفت خام یمن تنها برای پرداخت حقوق ملت کافی است، اما در مقابل وصول این درآمدها مانع تراشی می کند.

این مقام یمنی عنوان کرد: در جریان آتش بس شاهد هیچگونه تحرک جدی از طرف سازمان ملل متحد نبودیم و همه کشتی های حامل مشتقات نفتی به خاطر توقیف مشمول جریمه شدند، در حالی که باید کشتی های مذکور بدون هیچگونه پرداخت غرامتی در دوران آتش بس وارد بندر الحدیده می شدند.

وی اظهار داشت: از ۳۶ فروند کشتی که باید در جریان آتش بس وارد بندر الحدیده می شد، ۲۹ فروند وارد این بندر شده است و در مجموع مشمول ۵ میلیون دلار جریمه شده اند.

گفتنی است، عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به شهادت و زخمی شدن صدها هزار یمنی و آوارگی ۴ میلیون نفر منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین بیش از ۸۵ درصد زیرساخت‌های یمن را تخریب و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است. بنابر اعلام سازمان ملل متحد، یمن دچار بدترین بحران انسانی در جهان است. هم اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۲۹ میلیون نفری یمن برای ادامه زندگی به کمک نیاز دارند.