شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مالیات#جدید

جزئیات جدید از قانون مهریه و مالیات حق ثبت

یک نماینده مجلس شورای اسلامی جزئیات قانون جدید مهریه را تشریح کرد.

ایران

به گزارش تازه نیوز، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون جدید مهریه، اظهار داشت: در قانون جدید مهریه ابتدا مطرح شده که اشخاصی که اقساط مهریه عقب مانده دارند یا دائما به عقب می افتد دیگر به شکل سابق پرونده ای در دادگستری برای این فرد تشکیل نخواهد شد.

وی افزود: مورد بعدی که در قانون ذکر شده است این است که خانم ها دیگر نیازی نیست در فرآیند دادگاه و دادرسی که مدت زیادی را متحمل می شود ورود کنند بلکه می توانند درخواست خود را به اجرای احکام دادگستری ارائه کنند و اجرای احکام مکلف است این مورد را صدور اجرایی کند.

این مطالب را هم ببینید:

به نقل از فارس، این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با قانون جدید مجلس فرآیند دو یا سه ساله ای که پیش روی بانوان برای درخواست مهریه بود را کاهش داده و به صورت شرعی که عندالمطالبه است برای خانم ها راحت تر شود.

۱۴ سکه معاف از حق ثبت مهریه معاف است

ابوترابی تصریح کرد: همچنین در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک دهم درصد و از ۱۰۰ تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند می‌بایست مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.