شهر خبر

آمادگی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی برای حضور در طرح مهارت‌آموزی

آمادگی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی برای حضور در طرح مهارت‌آموزی

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی آمادگی شرکت در طرح مهارت‌آموزی محیط واقعی هستند تا شاهد توسعه آموزش‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا، «غلامحسین حسینی نیا» روز دوشنبه در جشنواره ملی مهارت اظهار داشت: بیش از چهار میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که طرح محیط کار واقعی برای اصناف در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: بسته‌ای از فعالیت‌های نرم از جمله بنگاه‌داری، تأمین مالی و سایر موارد را نیز برای اصناف در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار آموزشگاه خصوصی و ۶۴۰ مرکز دولتی در کشور داریم گفت: پنج هزار و ۴۰۰  مرکز جوار کارگاهی داریم که حدود ۲ سوم این مراکز در این دولت و با تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث توسعه مهارت‌آموزی ایجاد شده است همچنین پنج هزار مربی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی فعال هستند.

حسینی نیا ادامه داد: سه هزار و ۷۰۰ استاندارد شایستگی نیز تدوین شده است که امروز در جشنواره ملی مهارت از آن رونمایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای طرح‌هایی از جمله طرح نخلستان را برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و هیبریدی را در نظر گرفته است که همه این طرح‌ها در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی است.

معاون وزیر کار، با بیان اینکه مهارت‌آموزی هنر تبدیل علم نافع به عمل صالح است گفت: مباحثی از جمله سفیران و خیران مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را نیز دنبال می‌کنیم و امیدوار هستیم تا این اقدامات منجر به ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی جوانان شود.