شهر خبر

خط و نشان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای لیگ برتری‌ها

خط و نشان رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای لیگ برتری‌ها

تهران- ایرنا- رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه مدیران باشگاه‌‎ها باید بر مطالب بازیکنان و مربیان در رسانه‌ها و فضای مجازی نظارت کنند، از برخورد با مصاحبه‌های تحریک آمیز و کذب خبر داد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل حسن‌زاده محمدی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون، اظهار داشت: قرار است در اواخر هفته جاری یک سمینار آموزشی یک روزه برای باشگاه‌های لیگ برتر و دسته اول برگزار کنیم تا مواردی که مدنظر کمیته انضباطی است از جمله حساسیت‌ها و مقررات و قوانینی که در این زمینه وجود دارد را به اطلاع باشگاه‌ها برسانیم و نظرات و پیشنهادات دوستان را در این زمینه جویا شویم.

وی ادامه داد: بدون شک همانند گذشته و طبق مقررات هرگونه مصاحبه تحریک آمیز و طرح مطالب کذب و خلاف واقع درباره انجام مسابقات و یا تحریک بر عدم شرکت در مسابقات، مطابق مقررات انضباطی مصوب سال 1397، تخلف انضباطی محسوب و محرومیت شخص خاطی را درپی‌ خواهد داشت. بر همین اساس، کمیته انضباطی در اولین زمان ممکن نسبت به این قبیل تخلفات رسیدگی و تصمیم لازم را خواهد گرفت. ضمن اینکه از تمامی باشگاه‌ها می‌خواهم نسبت به مطالبی که از سوی بازیکنان و یا مربیان تیم‌ها در مصاحبه با رسانه‌ها و در فضای مجازی صورت می‌گیرد، نظارت کامل داشته باشند.

رئیس کمیته انضباطی گفت: هرگونه تخطی از مقررات ابلاغی و بدرفتاری نسبت به مقامات رسمی مسابقه تخلف انضباطی محسوب و قابل ارجاع و رسیدگی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال است. ضمن اینکه با شروع رقابت‌های لیگ نظارت ما طبق رویه سابق است اما به فراخور مسابقات و حساسیت‌ها و اگر مسابقه‌ای با تماشاگر باشد، بیشتر خواهد شد.