شهر خبر

به منظور جلوگیری از خطرات جبران ناپذیر سیلاب؛

شهروندان در حریم رودخانه‌ها اتراق نکنند

شهروندان در حریم رودخانه‌ها اتراق نکنند

مشهد ـ مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب از حضور در ییلاقات اطراف شهر مشهد و برپاکردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ها شهروندان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رضا صادقی فرد با اعلام پیام هشدار سیلاب به شهروندان، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در یک الی دو روز آینده و بارش رگباری باران به ویژه در نیمه شمالی استان خراسان رضوی، از شهروندان خواهشمندیم از حضور غیر ضروری در ییلاقات اطراف شهر مشهد و برپاکردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ها، مسیرهای رودخانه و سطوح شیبدار به خصوص در شهرستان‌های کلات مشهد، طرقبه، شاندیز، فریمان، چناران و قوچان جدا خودداری کنند.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: رودخانه مسیل و محل عبور سیلاب است، با حفظ احترام به حریم و مسیر رودخانه ایمنی ۱۰۰ درصد برای همه اهالی فراهم خواهد شد و هیچکس درگیر سیلاب نخواهد شد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از خطرات جبران ناپذیر سیلاب باید از هر گونه تجاوز و تغییر در شرایط تپوگرافی و مورفولوژی رودخانه جدا خودداری کرد.

صادقی فرد بیان کرد: عبور و تردد از سیلاب به هیچ وجه توصیه نمی‌شود زیرا با کمترین فشار آب ممکن است خطرات جبران ناپذیری متوجه شهروندان شود.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه گسترش و تشدید فعالیت رگبارهای موسمی و همچنین وقوع رگبار و رعدوبرق در خراسان رضوی، باعث وقوع سیل در شهرستان کلات شده است، افزود: کلات به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن و با توجه به اینکه بارش‌ها رگباری است و حوزه آبریز آن نیز کوچک است شدت بارش سبب سیلاب در داخل شهر می‌شود و البته گل و لای زیادی را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: در فرآیند پیش بینی با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تکنولوژی‌های نوین در شناخت به وقت و اعلام هشدارهای لازم در رخ دادن حادثه سیلابی می‌توان سطح آسیب و خطرات سیلاب پیش رو را به شکل محسوسی کاهش داد.