شهر خبر

سی‌ان‌ان گزارش داد؛

پیشروی آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا/ ۵۲ هزار هکتار جنگل در آتش سوخت

پیشروی آتش‌سوزی‌ها در کالیفرنیا/ ۵۲ هزار هکتار جنگل در آتش سوخت

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند: آتش‌سوزی که از روز جمعه در مناطق جنگلی ایالت کالیفرنیا شروع شده، همچنان با سرعت در حال پیشروی و گسترش است و تاکنون ۲ هزار نفر مجبور به ترک منازل خود شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، «اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش‌سوزی ایالت کالیفرنیا» اعلام کرد حجم و اندازه آتش‌سوزی در مناطق شمالی این ایالت با سرعت در حال گسترش است و موجب شده بسیاری از مردم منازل خود را ترک کنند و در حال تبدیل‌شدن به بزرگترین آتش‌سوزی در کالیفرنیاست.

این آتش‌سوزی مهیب که «مک‌کینی» نام گرفته، بعدازظهر روز جمعه در «جنگل ملی کلاماث»، در نزدیکی مرز ایالت‌های اورِگان-کالیفرنیا آغاز شد و تاکنون بیش از ۵۲ هزار هکتار از مناطق جنگلی در شعله‌های آن سوخته است.

به گفته مقامات این ایالت، آتش‌سوزی مک‌کینی به سمت منازل مسکونی هم پیشروی کرده و نزدیک به ۲ هزار نفر از ساکنان محلی مجبور به تخلیه و ترک منازل خود شدند.

به نوشته وب‌‎سایت شبکه سی‌ان‌ان بعد از چند روز، تاکنون این آتش‌سوزی صفر درصد مهار شده و آتش‌نشان‌های این ایالت همچنان در حال مبارزه با شعله‌های در حال گسترش هستند.

سازمان جنگل‌داری کالیفرنیا درباره شرایط سخت آتش‌نشانان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرایط برای آتش‌نشان‌ها بسیار خطرناک خواهد بود، زیرا جریان باد بسیار قدرتمند و از همه جهات می‌وزد و موجب شعله‌ورشدن آتش به همه طرف می‌شود.

«کریس برونو»، رئیس اداره جنگل‌داری و حفاظت از آتش‌سوزی ایالت کالیفرنیا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفته آتش‌سوزی مک‌کینی با گستره ۵۲ هزار ۴۹۸ هکتار، هم‌اکنون به بزرگترین آتش‌سوزی جنگلی امسالِ ایالت کالیفرنیا تبدیل شده است.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان، در حال حاضر ۶۴۸ آتش‌نشان هماهنگ با هم از زمین و آسمان در حال مبارزه با شعله‌های این آتش‌سوزی هستند، اما تاکنون موفق به مهار آن نشدند.