شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بندرعباس#چابهار#چطور

امنیت جاده بندرعباس به چابهار

امنیت جاده بندرعباس به چابهار چطور است؟ برای پاسخ به این سوال وضعیت امنیت یکی از جاده‌های مهم جنوب کشور با ما همراه شوید تا با هم نگاهی به وضعیت این جاده داشته باشیم.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار

سلام نو سرویس گردشگری: هر کس که بخواهد به صورت جاده‌ای از بندرعباس به چابهار برود اولین سوالی که می‌پرسد به امنیت جاده بندرعباس به چابهار مربوط است.

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید راه‌های رسیدن به چابهار از بندرعباس را شناخت و بعد اظهارنظر جدی کرد. چابهار تنها بندر اقیانوسی و بندرعباس بزرگ‌ترین بندر ایران است. چابهار از نقاط زیبای سیستان و بلوچستان و بندرعباس از شهرهای جذاب خط جنوبی ایران است. هر دو شهر هم برای خریدهای ارزان جذاب و مناسب هستند.

برای رفتن از بندر اقیانوسی چابهار و بندرعباس شما دو راهی پیش رو دارید که یکی کوتاه‌تر و با کیفیت‌تر و دیگر طولانی‌تر، پرپیچ و خم‌تر و البته کم کیفیت‌تر است.

مسیر اول دسترسی به چابهار از بندرعباس، ۶۸۳ کیلومتر طول دارد و به ۸ تا ۱۰ ساعت رانندگی نیاز دارد. شما در این مسیر باید از بزرگراه شهید رجایی واقع در شمال شرق بندر عباس به سمت جاده بندرعباس – میناب بروید. بعد به یک دو راهی می‌رسید. اگر به سمت چپ بروید در نهایت وارد بزرگراه بندر عباس – زاهدان خواهید شد و بعد به جاده بندرعباس – چابهار می‌رسید. بعد باید از میناب عبور کنید تا به بندرعباس برسید. البته می‌توانید برای کاهش زمان سفر پیش از ورودی به میناب، وارد جاده کمربندی آن شوید. باید وارد میناب شوید و به جاده میناب به زهوکی برسید. از اینجا صدها کیلومتر مسیر ساحلی در کنار خلیج فارس در پیش روی شما است.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار

دست آخر وارد بزرگراه چابهار – بندرعباس و بعد از فرودگاه کنارک، وارد جاده چابهار – کنارک – بندر جاسک شوید و مسیر را تا رسیدن به چابهار ادامه دهید.

مسیر دوم دسترسی به چابهار از بندرعباس، ۸۶۱ کیلومتر طول دارد و به بیش از ۱۱ ساعت رانندگی نیاز دارد. این مسیر از مسیر اول پر پیچ و خم‌تر و کم‌کیفیت‌تر است و اصلا به مسافران تازه‌کار توصیه نمی‌شود.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار چطور است؟

حالا به سوال و وضعیت امنیت جاده بندرعباس به چابهار بر می‌گردیم. هر دو جاده مورد اشاره جاده‌های خلوتی هستند و مطلقا شباهتی به جاده‌های شمال، شیراز یا اصفهان ندارند. در نتیجه توصیه می‌شود که حتی‌المقدور از سفر تک نفره در آن خودداری کنید.

البته این به معنای عدم امنیت در جنوب ایران یا سیستان و بلوچستان نیست، بلکه خلوتی جاده ناخودآگاه آن را به جاده‌ای جالب توجه برای سواستفاده‌کننده‌گان و دزدان بدل می‌کند.

در صورت عدم شناخت مسیر، بهتر است با کمک اتوبوس این مسیر را طی کنید. در صورت سفر با خودروی شخصی حتما و حتما از نقشه استفاده کنید و به حرف نقشه گوش کنید و دل به راه و بی‌راهه‌ها نزنید. جاده‌ی خلوت پیش روی شما اصلا شوخی بردار نیست.

این مسیر بسیار خسته کننده و طولانی است. حداقل یک راننده دیگر باید همراه شما باشد تا دچار خستگی و خطا نشوید. به خاطر داشته باشید که حتما بین سفر استراحت کنید و عجله زیادی برای رسیدن به مقصد نداشته باشید. عجله زیاد در این مسیر طولانی می‌تواند خطر ساز باشد.

امنیت جاده بندرعباس به چابهار

پیش از به دل جاده زدن حتما از پیش از سلامت لاستیک‌ها و زاپاس اطمینان پیدا کنید و ماشین را به یک سرویس کامل ببرید. حتما جعبه کمک‌های اولیه، قرص‌های ضد حساسیت و امکانات اولیه سفر جاده‌ای را همراه داشته باشید. داشتن یک کپسول آتش نشانی هم ضروری به نظر می‌رسد.

از دیگر وسایل ضروری سفر در این مسیر می‌توان به فلاسک آب، عینک آفتابی، فیوز، لامپ اضافی، رله فن و وسایل ضروری تعمیر خودرو اشاره کرد.

نظر شما درباره امنیت جاده بندرعباس به چابهار چیست؟ آیا تجربه سفر در این جاده جنوبی ایران یا جاده‌های شبیه به آن را داشته‌اید؟ چه پیشنهادهایی برای دیگر مسافران دارید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.