شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#اروپا#اتحادیه اروپا#دولت

مقامات روسیه خبر دادند؛

توقف همکاری روسیه با آمریکا و اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم

توقف همکاری روسیه با آمریکا و اروپا در زمینه مبارزه با تروریسم

مقامات دولت روسیه اعلام کردند که آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه‌های واهی و بی‌اساس گفت‌وگوهای مشترک برای مبارزه با تروریسم را متوقف کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادمیر تارابرین»، رئیس اداره تهدیدات و چالش‌های جدید وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که گفت‌وگوهای بین آمریکا و اتحادیه اروپا با مسکو درباره مبارزه با تروریسم با بهانه‌های واهی و باورنکردنی متوقف شده است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت: همکاری بین روسیه و آمریکا در زمینه ضدتروریسم هم‌اکنون از اساس متوقف شده است. واشنگتن با بهانه‌های باورنکردنی و یک‌جانبه تصمیم گرفت نشست‌های در سطوح عالی بین وزرای خارجه روسیه و آمریکا را متوقف کند؛ نشست‌هایی که ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در وین برگزار شد و برای هر دو طرف سودمند بود.

این مقام دولت روسیه افزود: وضعیتی مشابه با اتحادیه اروپا رخ داد. آخرین دور مشورت‌ها و همکاری‌های بین اتحادیه اروپا و روسیه درباره اقدامات ضدتروریستی در اکتبر ۲۰۱۹ برگزار شد.

وی همچنین گفت: در رابطه با نقش مسکو، ما از این واقعیت ادامه می‌دهیم که ما بیش از غرب به این گفت‌وگوها نیاز نداریم و اگر کسی به خاطر ترس‌ها و عقاید به‌هم‌ریخته آمادگی گفت‌وگو ندارد، بنابراین از این پس مشکل ما هم نخواهد بود.

پیش از این نیز «اولگ سیرومولوتوف»، معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود که با توجه به تضاد غرب و روسیه در زمینه مسائل امنیتی-حتی قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین- هیچ نوع نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری چارچوب همکاری بین مسکو و واشنگتن در زمینه تلاش‌های ضدتروریسم دیده نمی‌شد.