شهر خبر

چارچوب هماهنگی شیعیان از طرح بارزانی استقبال کرد

چارچوب هماهنگی شیعیان از طرح بارزانی استقبال کرد

ایسنا نوشت: هیات هماهنگی شیعیان عراق از ابتکار عمل پیشنهادی رئیس اقلیم کردستان عراق برای حل بحران سیاسی فعلی در عراق استقبال کرد.

به گزارش روزنامه القدس العربی، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما عمیقاً نگران اوضاع سیاسی و تحولات اخیر عراق هستیم و از طرف‌های سیاسی می‌خواهیم خویشتن داری خود را حفظ کرده و برای حل مشکلات وارد مذاکرات مستقیم شوند.

وی افزود: اقلیم کردستان همواره بخشی از راه حل خواهد بود. برای همین از طرف‌های سیاسی در عراق می‌خواهیم به اربیل پایتخت دومشان بیایند و مذاکرات جامعی را برای رسیدن به توافق و تفاهم براساس منافع ملی کشور آغاز کنند. هیچ مشکلی وجود ندارد که نتوان آن را با مذاکره حل کرد.

به دنبال این اظهارات، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از طرح نیچروان بارزانی برای برگزاری مذاکرات در اربیل برای حل بحران سیاسی استقبال کرد.

احمد الاسدی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت: پس از درخواست چارچوب هماهنگی شیعیان برای مذاکرات ملی و حل بحران کنونی و رسیدن به راهکارهای واقع بینانه براساس قانون اساسی و منفعت ملت عراق استقبال می‌کنیم.

بعد از اینکه چارچوب هماهنگی شیعیان عراق محمد شیاع السودانی را برای پست نخست وزیری نامزد کرد حامیان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق به ساختمان پارلمان عراق یورش بردند.

311311