شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دام

سیل در مناطق عشایری۷هزار دام را تلف کرد

سیل در مناطق عشایری7هزار دام را تلف کرد

رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: سیلاب های اخیر به زیرساخت ها در مناطق عشایری ۳۰ شهرستان آسیب جدی وارد کرده و تاکنون ۷۰۰۰ راس دام عشایری تلف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «عباس پاپی زاده» رییس سازمان امور عشایر ایران، در نشست ستاد مدیریت بحران این سازمان با اشاره به خسارت‌های وارد شده در سیلاب‌های اخیر به عشایر، افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده در این سیلاب‌ها به زیرساخت‌ها در حوزه راه‌های عشایری و منابع آبی عشایر آسیب جدی وارد شده و تعداد زیادی از سیاه چادرها و سرپناه‌های عشایر، چشمه‌ها و قنوات و مکان‌های نگهداری دام دچار خسارت شده‌اند و بر اساس برآوردهای اولیه بیش از ۷ هزار رأس دام عشایر تلف شده است.

 رییس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به پیگیرها و تاکید وزیر جهاد کشاورزی برای امدادرسانی به‌موقع به عشایر آسیب‌دیده از سیل، اظهار داشت: روز شنبه دو جلسه با حضور مقام عالی وزارت در این خصوص برگزار شد و دکتر ساداتی نژاد دستور فوری برای تامین اعتبار لازم برای بازگشایی و مرمت راه‌های عشایری و منابع آب شرب آسیب دیده از سیل در مناطق عشایری را صادر کرد.

پاپی زاده با اشاره به اینکه پیش از وقوع سیل هشدارهای هواشناسی به عشایر کشور داده شده بود، گفت: گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر و امور عشایر استان‌ها اقلام و ارزاق مورد نیاز را در اختیار عشایر آسیب دیده قرار داده‌اند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

سیل

رییس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه اولویت ما مدیریت وضعیت موجود و مدیریت بحران در مناطق عشایری کشور است، اظهار امیدواری کرد با مدیریت به موقع بحران شاهد کمترین میزان خسارت در مناطق عشایری باشیم.

پاپی زاده همچنین بر پیگیری تامین آذوقه و سایر اقلام مورد نیاز خسارت دیدگان در مناطق عشایری تاکید کرد و گفت: از آنجا که عشایر محلی برای ذخیره علوفه ندارند، علوفه دامی آنان در سیل از بین رفته بنابراین ضروری است اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری علوفه دامی مورد نیاز عشایر آسیب دیده را تامین و در اختیار آنان قرار دهند.

بر اساس این گزارش، بخشی از عشایر آسیب دیده به دلیل تخریب چشمه‌ها و قنوات مشکل تأمین آب دارند همچنین به دلیل مسدود شدن راه‌های ارتباطی، آذوقه رسانی به آنان با مشکلاتی روبه رو است.

انتهای پیام/