شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب#فرماندار#بارش

فرماندار ویژه داراب اعلام کرد؛

جاری شدن مجدد سیلاب در داراب/ مردم برای فیلم برداری از سیل نیایند

جاری شدن مجدد سیلاب در داراب/ مردم برای فیلم برداری از سیل نیایند

داراب - فرماندار ویژه داراب گفت: بارش شدید در ارتفاعات باعث جاری شدن مجدد سیلاب در مناطقی از شهرستان داراب شده است.

فرهاد سعدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به اخطاریه مدیریت بحران و سازمان هواشناسی استان در خصوص بارش شدید باران‌های موسمی تابستانه و جاری شدن سیلاب، از تردد و تماشای سیلاب در حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری شود.

وی از ساکنان حاشیه رودخانه‌های شهرستان خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند. رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان داراب تاکید کرد: تمام نیروهای امدادی، راهداری، و اعضای ستاد مدیریت بحران با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها تا پایان روز دوشنبه در آماده باش کامل هستند.

سعدی با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در محورهای کوهستانی بیان داشت: با توجه به اینکه بارش‌های ارتفاعات امروز در منطقه تنگه رغز و کوهستان در داراب باعث جاری شدن‌سیلاب شده است از همشهریان عزیز خواهشمندم هنگام تردد در مناطق پرخطر و کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت و از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها و حاشیه مسیل‌ها جداً خودداری کنند.

فرماندار ویژه داراب ابراز کر: دامداران از چرای دام در بستر و حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری و همچنین مردم جهت احتیاط هنگام بارندگی از توقف و پارک کردن خودروهای خود در مسیر کانال‌های مسیر سیلاب و مسیل های رودخانه‌ها خودداری کنند.

سعدی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان فارس مبنی بر تداوم بارش‌ها و جاری شدن روان آب‌های سطحی، رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات، لزوم رعایت نکات ایمنی ضروری و مهم است. به گزارش خبرنگار مهر، بر اثر بارش‌های شدید در چهارم مرداد ماه روستای زین آباد سنگی و رُمبه بخش جنت شهرستان داراب با خسارات گسترده ای در حوزه زیر ساخت‌ها و منازل مسکونی مواجهه شد. خسارتهای سنگین به حوزه کشاورزی و باغی نیز بر مصائب سیل زده گان داراب افزود.