شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#دریای سرخ#جدید#اقیانوس#پوتین#مسکو

بر اساس دکترین دریائی جدید مسکو؛

روسیه قرار است نقاط پشتیبانی در دریای سرخ دریایی ایجاد کند

روسیه قرار است نقاط پشتیبانی در دریای سرخ دریایی ایجاد کند

بر اساس دکترین دریائی جدید مسکو که امروز به امضای پوتین رسید، روسیه قرار است نقاط پشتیبانی دریایی در دریای سرخ و اقیانوس هند ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه در صدد است تا نقاط پشتیبانی لجستیکی برای ناوگان نیروی دریایی این کشور در دریای سرخ و اقیانوس هند ایجاد کند؛ این موضوع در دکترین دریایی که امروز یکشنبه توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امضا شد، بیان شده است.

نقاط پشتیبانی لجستیکی مذکور در این مناطق برای حفظ و پشتیبانی حضور نیروی دریایی روسیه در خلیج فارس ضروری است. همچنین استفاده از زیرساخت‌های دولت‌ها در این مناطق به نفع فعالیت‌های دریایی فدراسیون روسیه پیش بینی شده است.

روسیه قرار است نقاط پشتیبانی در دریای سرخ دریایی ایجاد کند

علاوه بر این، نقاط پشتیبانی لجستیکی در خارج از کشور روسیه قرار است در منطقه آسیا و اقیانوسیه هم تشکیل شود. این پایگاه‌ها برای اعزام نیروهای دریایی روسیه و همچنین برای نظارت بر امنیت در دریاها ضروری اعلام شده‌اند.

روسیه قرار است نقاط پشتیبانی در دریای سرخ دریایی ایجاد کند

در این دکترین دریائی توضیح داده شده است که فقدان تعداد کافی پایگاه خارج از روسیه برای کشتی‌ها و نیروی دریایی یکی از خطرات اصلی در ارتباط با فعالیت‌های دریایی به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری تاس، مطابق با دکترین دریایی جدید روسیهف حرکت آمریکا به سوی سلطه بر اقیانوس جهانی و فعالیت های فزاینده ناتو، تهدیدهای امنیتی بزرگی برای روسیه هستند.

در بخشی از این دکترین دریایی آمده است: چالش ها و تهدیدهای عمده امنیت ملی و توسعه پایدار فدراسیون روسیه مرتبط با اقیانوس جهانی عبارتند از: سیر راهبردی ایالات متحده به سوی تسلط بر اقیانوس جهانی و تأثیر جهانی آن بر فرایندهای بین المللی، از جمله موارد مربوط با استفاده از خطوط حمل و نقل و منابع انرژی اقیانوس جهانی.

طبق این دکترین، اهداف راهبردی سیاست ملی دریایی روسیه به شرح زیر است: افزایش توان عملیاتی نیروی دریایی برای تضمین امنیت ملی فدراسیون روسیه و حفاظت از منافع ملی آن در اقیانوس جهانی. هدف استراتژیک دیگر افزایش کارایی دفاع و حفاظت از مرزهای دریایی دولتی فدراسیون روسیه است.