شهر خبر

بمب نقل و انتقالاتی و یک تیم زنان/ ۳ تیمی برای جلوگیری از خطر بزرگ پا پیش گذاشتند!

گلاره ناظمی، مسوول برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال زنان می‌گوید: «باشگاه‌ها با یک سوم مبلغ قرارداد یکی از بازیکنان تیم مردان، می‌توانند یک تیم زنان در لیگ برتر داشته باشند.»

بمب نقل و انتقالاتی و یک تیم زنان/ ۳ تیمی برای جلوگیری از خطر بزرگ پا پیش گذاشتند!

این روزها که باشگاه‌های فوتبال در به در به دنبال بمب ترکاندن در نقل و انتقالات هستند، خطر تعلیق لیگ فوتبال ایران هر روز جدی‌تر می‌شود. مسوولان فوتبال اگر نتوانند موانع بر سر راه صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها را برطرف کنند و AFC را متقاعد به رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای کنند، دیگر لیگی باقی نمی‌ماند و همه این خریدهای چند ده میلیاردی روی دست باشگاه‌ها می‌مانند.
جالب است بدانید یکی از مواردی که برای حرفه‌ای‌سازی به باشگاه‌ها پیشنهاد شده است، راه‌اندازی تیم‌های فوتبال زنان بوده که گرچه به صورت الزام مطرح نشده اما در میان پیشنهادهای AFC برای باشگاه‌هاست که شاید در سال‌های آینده به آیتم‌های جدی هم تبدیل شود.

مدیران فوتبال اما کمترین توجهی به این موضوع ندارند. مدیران فوتبال به فکر بدهی‌ها و استانداردهای مهم‌تر نیستند، چه برسد به راه‌اندازی فوتبال زنان. مسئله اما این است که این آیتم برخلاف بقیه هزینه‌ای زیادی برای‎شان در بر ندارد. با یک سوم مبلغ قرارداد یکی از بازیکنان تیم مردان، می‌توانند یک تیم زنان در لیگ برتر داشته باشند.

گلاره ناظمی، مسوول برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال زنان به خبرورزشی می‌گوید: «هزینه راه‌اندازی یک تیم فوتبال زنان در لیگ برتر، یک سوم مبلغ قرارداد بازیکنانی است که در نقل و انتقالات تیم‌ها می‌گیرند. این هزینه در لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر کمتر هم می‌شود! »
او همچنین می‌گوید: «ما شهریور ماه تیم‌های دختران‌مان در رده‌های پایه را هم راه‌اندازی می‌کنیم که هزینه آن باز هم کمتر است. کافی است باشگاه‌ها بخواهند، قدمی در جهت توجه به فوتبال زنان بردارند. در حال حاضر به جز باشگاه‌های خصوصی، ما فقط باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و ملوان را در حال تیمداری در لیگ زنان داریم. با توجه به اینکه امکان تیمداری در ۵ رده مختلف فراهم است، تیمداری در فوتبال زنان واقعاً کار سختی برای باشگاه‌ها نیست.»