شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب

توصیه‌ها برای پیشگیری از مخاطرات بهداشتی سیل در دامداری‌ها و مرغداری‌ها

توصیه‌ها برای پیشگیری از مخاطرات بهداشتی سیل در دامداری‌ها و مرغداری‌ها

کرمان - ایرنا - دامپزشکی کرمان با اشاره به وضعیت سیلاب در اکثر نقاط استان برای رعایت اصول بهداشتی با هدف پیشگیری از برخی زیان های ناشی از سیل در دامداری ها و مرغداری ها توصیه هایی را اطلاع رسانی کرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با تاکید بر اینکه دامداران و مرغداران آمادگی لازم برای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خسارات ناشی از سیل را مدنظر قرار دهند گفت: با رعایت الزامات بهداشتی - قرنطینه‌ای و همچنین فراهم کردن تمهیدات لازم در زمان وقوع سیل آمادگی لازم باید برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن اقدام کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان، آمنه زینلی در این‌باره افزود: در دامداری ها و مرغداری ها از قرار دادن علوفه در مکان‌هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد پرهیز و از پالت (نوع سازه حائل با زمین) در انبارهای نگهداری مرغداری‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: دامداران لازم است پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه نگهداری و بدن دام‌ها را انجام دهند چراکه نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های انگلی دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن ورودی و محوطه دامداری‌ها نیز پس از سیلاب ضروری است افزود: دامداران و روستاییان باید هرگونه تلفات و بیماری در جمعیت‌های دامی را با قید فوریت به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.