شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استان کشور

تداوم امدادرسانی به متاثرین از سیل در ۱۵ استان کشور

تداوم امدادرسانی به متاثرین از سیل در 15 استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی نیروهای هلال احمر به متاثرین از سیلاب در 15 استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی‌های انجام شده در استان‌های درگیر آبگرفتگی و سیل اظهارکرد: از ابتدای مرداد ماه تا شب گذشته هشتم مرداد ماه در مجموع ۲۴ استان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که البته درحال حاضر این شرایط در ۱۵ استان همچنان ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه در بیش از هزار و ۸۶ شهر، روستا و مناطق مختلف عملیات امدادرسانی‌ صورت گرفته است، گفت:در همین راستا حدود هزار و ۶۰۰ نفر گرفتار در راه‌های مختلف نجات داده شده و به مناطق امن منتقل شدند. طی این مدت به حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سطح کشور امدادرسانی شده است. ۳۷ مصدوم هم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.  

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بالغ بر شش هزار نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند که بیشترین اسکان‌های اضطراری در استان سیستان و بلوچستان و اصفهان انجام شده است.

ولی پور گفت: در حال حاضر حجم بیشتر عملیات در محدوده زرین دشت فیروزکوه، رفسنجان استان کرمان، دزفول، جنوب استان فارس و مناطق عشایر نشین چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود:‌ سازمان هواشناسی طی امشب برای برخی از مناطق از جمله شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، فارس و در واقع مناطق غربی کشور هشدار قرمز اعلام کرده است که در همین راستا سازمان امدادونجات نیز در آماده باش قرار دارد.

 

انتهای پیام/