شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرمایه گذاری#بوشهر#سراسر کشور

خاموشی: رویکرد سازمان اوقاف سرمایه گذاری در صنایع مولد است

خاموشی: رویکرد سازمان اوقاف سرمایه گذاری در صنایع مولد است

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: رویکرد این سازمان در تبدیل به احسن کردن نیات واقفان و سرمایه گذاری و حرکت به سمت صنایع مولد در سراسر کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در راستای حفظ و افزایش بهره‌وری نیت واقف، ایجاد صنایع مولد موثر در امنیت غذایی کشور، زنجیره زراعی و دام و تولید انرژی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ارتباط با پروژه یکهزار و ۲۵۰ تنی پرورش ماهی در قفس بوشهر که روز گذشته بهره برداری شد بیان کرد: این پروژه در حدودهشت ماه بهره‌برداری شد و از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید خود نقش موثری در اشتغال‌زایی و امنیت غذایی کشور دارد.

خاموشی اذعان کرد: کشور در زمینه تولید و پرورش آبزیان دچار کم کاری کلی شده است و در حالی که در سال ۱۴۰۴ باید پروژه پرورش ماهی در قفس به تولید ۲۰۰ هزار تن برسد از این میزان اکنون حدود ۱۲ هزار تن در کشور تولید می‌شود.

 رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: برای تولید هر کیلوگرم گوشت قرمز دام سنگین ۱۵هزار لیتر آب شیرین (تولید یونجه، نهاده و دام) مصرف می‌شود در حالی که در پرورش آبزیان با استفاده از آب دریا هزینه‌ای صرف تامین آب نمی‌شود و همین عامل برای اهتمام بیشتر به این بخش کافی است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان بوشهر در این بخش، گفت: نگاه توسعه‌ای به پروژه پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر وجود دارد و استاندار بوشهر نیز برای پشتیبانی در بخش دریا قول مساعد داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در زمان حاضر این استان غیر از حوزه انرژی‌های فسیلی، تنها از ۳ تا ۴ درصد قابیلت خود در اقتصاد کرانه بهره‌برداری کرده است و برای افزایش آن باید ظرفیت‌های این بخش به طور جامع تدوین شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، عنوان کرد: استان بوشهر ۹۳۶کیلومتر مرز دریایی با عمقی بسیار مناسب دارد اما سهم این نعمت، در اقتصاد این استان ۱.۷ درصد است که آن‌هم بیشتر در بخش‌های صیادی، سفاری و نفت و گاز است.

وی افزود: با توجه به شرایط مهیایی که این استان دارد باید ظرفیت‌های موجود آن تدوین شود و برای فعال شدن اقتصاد کرانه و پسکرانه، سرمایه‌گذاران مطمئن و انقلابی برای فعالیت در آن جذب شوند.

صفایی بوشهری ادامه داد: یکی از این ظرفیت‌ها پرورش آبزیان در دریا و هم در پس کرانه است که کشور و استان بوشهر در زمینه تولید دانش و فناوری آن تازه وارد است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به پروژه تولید یکهزار و ۲۵۰ تنی پرورش ماهی در قفس که روز گذشته از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه بهره‌برداری شد،  افزود: تولید، بازاریابی و فروش یکی از ابعاد این صنعت است و می‌تواند در کنار خود صنایع تبدیلی، بازیافت و حتی گردشگری را فعال کند.

صفایی بوشهری پیشنهاد داد: شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده دانشی از این ظرفیت فراهم شده ورود کنند و از تولیدات این واحد مانند پودر استخوان و سر ماهی استفاده کنند.

وی توصیه کرد: در تولید و توسعه این مجتمع پرورش ماهی در قفس، نگاهی بین‌المللی وجود داشته باشد، طوریکه منطقه خلیج فارس را تحت تاثیر قرار دهد.

امام جمعه بوشهر در بیان ظرفیت‌های این استان برای فعال شدن اقتصاد کرانه، گفت: با توجه به ذخیره دریایی ارزشمند استان بوشهر، ایجاد مجتمع بزرگ داروهای دریایی کشور در این استان یکی از پیشنهادهایی است در گفت‌وگو با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مطرح شد.

صفایی بوشهری افزود: در زمان حاضر مواد اولیه داروهای دریایی بدون استفاده مناسب از بین می‌رود و در کشور چنین مجتمعی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: تبدیل بوشهر به منطقه ویژه علم و فناوری ایران و تنظیم سند اقتصادی دانش بنیان این استان ۲ اقدام بزرگی است که در فعال شدن این ظرفیت در استان بوشهر موثر است.

صفایی بوشهری گردشگری دریایی را یکی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه استان بوشهر در فعال کردن اقتصاد دریا دانست و ادامه داد: این نوع گردشگری از بهترین سرگرمی‌هایی است که هم تفریح و هم سلامت را در بر می‌گیرد و در این راستا ایجاد هتلینگ دریایی شامل فضای تفریحی، آب درمانی، درمان با استفاده از داروهای دریایی و دیگر فعالیت‌های مفرح، می‌تواند دراین استان بسیار موفق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: توسعه ورزش‌های آبی و میزبانی حرفه‌ای مسابقات این رشته‌ها و بازی‌ها از دیگر قابلیت‌های این استان است و سواحل ان یکی از آبهای فوق العاده برای قایقرانی در آبهای آرام است که باید از آن استفاده شود.

وی با اشاره به کنسرو کردن ماهی شور در گذشته با دانش و تجربه بومی، افزود: احیای صنایع سنتی استان بوشهر در زمینه دریا یکی دیگر بخش‌هایی است که سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند در آن فعالیت کند.

صفایی بوشهری  اظهار کرد: مردمان بوشهر "ژن دریایی" دارند و علاقه آنها به دریا زمینه بسیار خوبی برای جذب جوان‌ها به اقتصاد کرانه ایجاد کرده است.

خاموشی: رویکرد سازمان اوقاف سرمایه گذاری در صنایع مولد است

پروژه پرورش ماهی در قفس با ظرفیت یکهزار و ۲۵۰ تن در قالب ۱۰ قفس روز شنبه با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و احمد محمدی زاده استاندار بوشهر که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و بخش خصوصی اجرا شده در بندر رستمی بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.