شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#آلمان#وزارت

نگرانی آلمان درباره تبدیل شدن بحران گازی ناشی از جنگ اوکراین به بحران برق

نگرانی آلمان درباره تبدیل شدن بحران گازی ناشی از جنگ اوکراین به بحران برق

وزیر دارایی آلمان ضمن هشدار درباره تبدیل شدن بحران گازی ناشی از جنگ اوکراین به بحران برق در این کشور، از وزارت اقتصاد آلمان خواسته که روند تولید برق از گاز در کشورش را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، بحران گازی ایجاد شده در آلمان ناشی از جنگ اوکراین و کاهش عرضه از روسیه نگرانی های زیادی را در بین مردم و مقامات این کشور ایجاد کرده است.

بسیاری از مردم آلمان نگران عواقب افزایش بهای گاز در کشور و ناتوانی در تامین هزینه آن هستند.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هم چندی پیش از بزرگترین بحران گازی در این کشور سخن گفت.

نگرانی درباره عواقب بحران گازی همچنین درخواست ها در آلمان برای تمدید مدت فعالیت نیروگاه های هسته‌ای در این کشور را بالا برده و بحث ها در این باره را داغ کرده است.

به نوشته روزنامه فرانکفورتر آلگماینه حالا مقامات آلمانی نگران تبدیل شدن بحران گازی در این کشور به بحران برقی هستند.

"کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان هشدار داده که بحران گاز با بحران برق نیز همراه خواهد بود. وی بر مسئولیت خطیر وزارت اقتصاد فدرال که توسط سبزها رهبری می شود در این شرایط تاکید کرد.

"کریستین لیندنر" از رابرت هابک، وزیر اقتصاد فدرال آلمان خواسته است تا تولید برق با استفاده از گاز را متوقف کند. لیندنر در گفتگویی با بیلد اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا بحران گاز با بحران برق همراه نباشد. بنابراین، برق را دیگر نمی توان همانطور که هنوز هم اتفاق می افتد با گاز تولید کرد. لیندنر تاکید کرد که هابک از اختیار قانونی برای جلوگیری از این امر برخوردار است.

در این زمینه، وزیر دارایی آلمان بار دیگر از ادامه فعالیت نیروگاه های هسته‌ای در کشورش به منظور دستیابی به دیگر ظرفیت های برق حمایت کرد. وی گفت: در مورد تعطیل نکردن نیروگاه های هسته ای ایمن و سازگار با آب و هوا و استفاده در صورت لزوم از آن ها تا سال 2024 حرف های زیادی می توان گفت.

به دلیل تشدید نگرانی ها از توقف عرضه گاز روسیه، تمدید احتمالی عمر سه نیروگاه هسته‌ای که هنوز در آلمان مشغول به کار هستند و طبق قوانین هسته‌ای فعلی باید در پایان دسامبر به حالت آفلاین درآیند، از بحث هایی است که این روزها در آلمان جریان دارد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده سه نیروگاه هسته‌ای آخر آلمان در 31 دسامبر سال جاری میلادی باید کار خود را متوقف کند. قطع تدریجی انرژی هسته‌ای، که پس از فاجعه رآکتور هسته‌ای در فوکوشیمای ژاپن در سال 2011 در آلمان آغاز شد، حالا می تواند حداقل به طور موقت با توجه به جنگ در اوکراین روند معکوسی پیدا کند.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان هم پیشتر در مورد این موضوع اظهار نظر کرده بود. وی در سخنانی اظهار داشت که فکر می‌کند این امکان وجود دارد که آلمان مجبور شود برای مدت طولانی با توجه به بحران انرژی به انرژی هسته‌ای متوسل شود.

برای اینکه تمدید استفاده از انرژی هسته ای از نظر قانونی امکان پذیر شود، پارلمان آلمان باید قانون انرژی اتمی را تغییر دهد، زیرا در پایان سال تمام مجوزهای بهره برداری نیروگاه های هسته‌ای در آلمان منقضی می شود. بررسی دوره ای ایمنی (PSÜ) نیز در این قانون آمده است. این روند هر 10 سال یکبار انجام می شود.

استفان وولف، رئیس انجمن کارفرمایان آلمان Gesamtmetall، حتی خواستار بحث درباره ساخت نیروگاه های هسته‌ای جدید در آلمان شده است. ولف به روزنامه‌های گروه رسانه‌ای Funke گفت: در حال حاضر 50 نیروگاه هسته‌ای جدید در سراسر جهان در حال ساخت هستند و فناوری پیشرفت کرده است. وی همچنین به تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر طبقه بندی انرژی هسته ای به عنوان انرژی سبز در چارچوب طبقه بندی های انرژی اشاره کرد.

"وولف" در عین حال اظهار داشت که تمرکز باید بر روی انرژی های تجدیدپذیر باشد. به گفته وی با این حال، اینها برای پوشش کل تقاضای برق در آلمان در آینده کافی نخواهد بود. وی تاکید کرد که تمدید سه نیروگاه هسته‌ای که هنوز در آلمان فعال هستند کاملا ضروری است. وی تاکید کرد: به این ترتیب می توان تولید برق از گاز را کاهش داد و در صورت عدم دسترسی به گاز، برق را تامین کرد.

انتهای پیام/