شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#لیگ برتر#ملوان#رشت

آیا ملوان لیگ برتر را در خانه آغاز می‌کند؟

آیا ملوان لیگ برتر را در خانه آغاز می‌کند؟

رشت - تیم ملوان بندر انزلی در حالی ۲۱ مرداد فصل پیش روی مسابقات فوتبال لیگ برتر کشور را آغاز می‌کند که هنوز تکلیف پایان عملیات نوسازی زمین بازی این تیم مشخص نیست و این نگرانی وجود دارد که ملوانان نتوانند حدقال چند بازی نخست خود را در خانه به میدان بروند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کسب مقام قهرمانی رقابتهای لیگ دسته اول کشور به لیگ برتر صعود کرد و این تیم باید در بالاترین سطح فوتبال کشور حضور یابد اما وضعیت ورزشگاه سیروس قایقران(تختی) بندرانزلی که ورزشگاه معرفی شده ملوان برای بازهای خانگی است، مهیای انجام مسابقات لیگ برتر نیست.

براساس بازدیدی که مسئولان سازمان لیگ خردادماه از این ورزشگاه داشتند، ۲۶ ایراد برای میزبانی بازهای خانگی ملوان از مجموعه ورزشی سیروس قایقران گرفته شد که پس از اعلام نظر مسئولان سازمان لیگ، بازسازی و مرمت این ورزشگاه در دستور کار قرار گرفت.

علاوه بر این با وجود اینکه رقابتهای فصل جاری از روز ۲۱ مردادماه آغاز می‌شود و طبق قرعه کشی انجام شده نیز، تیم ملوان در هفته نخست این مسابقات نیز باید در یک بازی خارج از خانه به میدان برود، متولیان ورزشی استان و پیمانکاران پروژه حدود ۲ هفته فرصت دارند که معایب ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی را برطرف کنند تا تیم ملوان در هفته دوم رقابتهای لیگ برتر برای دیدار خانگی میزبان تیم استقلال تهران قهرمان فصل گذشته لیگ باشد.

همچنین طی صحبت‌ها و اظهارنظر مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، روند بازسازی و تکمیل این ورزشگاه با شدت در حال اجراست و طبق نظر این مقام مسئول، روند آماده سازی ورزشگاه تا قبل از نخستین بازی خانگی ملوان به اتمام خواهد رسید که البته این امر منوط به تخصیص اعتبارات موردنیاز است.

فصل گذشته نیز تیم ملوان در بازهای خانگی خود در لیگ دسته اول نیز با مشکلات زیادی روبرو بود و به همین دلیل این تیم مجبور شد تا در نیم فصل اول، رقابتهای خانگی خود را در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار کند اما پس از تکمیل نور و دکل پروژکتورهای ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی، بازیهای خانگی ملوان به شهر انزلی منتقل شد.

تکمیل بهنگام ورزشگاه انزلی نیازمند کمک همه مسئولان

اما برای تکمیل و بازسازی ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی، حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که این مبلغ باید در زمان کنونی و شاید زودتر از موعد تهیه و به دست پیمانکار برسد تا روند بازسازی ورزشگاه با شتاب بیشتری اجرا شود.

این در حالی است که با توجه به سفر وزیر ورزش و جوانان کشور به گیلان که بهمن ماه سال گذشته انجام شد، ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل و بازسازی مجموعه ورزشی تحتی انزلی درنظر گرفته شد که از این مبلغ تاکنون حدود پنج میلیارد تومان اختصاص یافته است.

آیا ملوان لیگ برتر را در خانه آغاز می‌کند؟

به طور حتم برای تهیه و تخصیص بودجه موردنیاز ، نقش و تلاش نمانیده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و موثر است و از سوی دیگر کمک و مساعدت شهرداری، اعضای شورای شهر، فرماندار و همچنین ادارات و شرکت هایی همچون شرکت برق و مخابرات بندرانزلی نیز برای تکمیل این ورزشگاه ضروری است.

هزینه چندصد میلیونی روزانه ورزشگاه انزلی

طبق گزارشات رسمی در حال حاضر روند آماده سازی ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران انزلی، روزانه چند صد میلیون تومان هزینه صرف می کند و به همین دلیل باید مسئولان و دست اندرکان برای تهیه بودجه و اعتبار موردنیاز، بیش از پیش بکوشند تا با تزریق به موقع اعتبار موردنیاز، ورزشگاه خانگی ملوان در زمان معین و مقرر تکمیل شود.

این در حالی است که از سوی اداره ورزش و جوانان گیلان و با دستور استانداری گیلان، با ترک تشریفات، پیمانکار برای بازسازی و مرمت ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی معرفی و تعیین شده و حدود سه هفته‌ای است که از آغاز بکار پیمانکاران برای مرمت این ورزشگاه می‌گذرد. 

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در تازه ترین اظهار نظر در خصوص روندآماده‌سازی ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی اظهار داشت: تمام تلاش‌ها برای آماده سازی این ورزشگاه تا قبل از آغاز رقابتهای لیگ برتر در حال انجام است و پیمانکاران با قدرت به کار خود ادامه می‌دهند.

جهانبخش آرمان افزود: آن وظایفی که بر عهده و مربوط به اداره ورزش و جوانان است با تمام توان درحال انجام است و هم اینک نیز از برنامه عقب نیستیم و کارها روال طبیعی خود را طی می‌کند اما برای تکمیل و بازسازی این ورزشگاه نیاز به منابع مالی است.

وی ادامه داد: اگر منابع مالی تعیین و تهیه شود ، ایرادات گرفته شده از سوی مسئولان سازمان لیگ برتر در ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی تا قبل از اولین میزبانی ملوان در لیگ برتر برطرف خواهد شد تا تیم ملوانان بتوانند در اولین دیدار خانگی خود و در حضور طرفدارانش برابر استقلال تهران به میدان بروند.

با توجه به شرایط موجود و اظهارنظر مسئولان ورزش گیلان، با تخصیص و تزریق به موقع بودجه  می‌توان ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی را تا قبل از اولین بازی خانگی ملوان به مرز آمادگی رساند که در این راستا همه ورزش‌دوستان و طرفداران ملوان از مسئولان ذیربط انتظار دارند که در این برهه تمام تلاش خود را انجام دهند تا ایرادات این ورزشگاه قبل از اولین بازی خانگی ملوان برطرف شود.

اما اگر این امر تحقق نیابد و به موقع بودجه و اعتبار موردنیاز برای بازسازی و مرمت ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی تزریق نشود، بناچار ملوان باید بازیهای خانگی خود را در ورزشگاهی غیر از استان گیلان انجام دهد که طبق شنیده‌ها گفته می‌شود که ورزشگاه قزوین برای این امر اختصاص یافته تا در صورت عدم بازسازی کامل ورزشگاه سیروس قایقران بندرانزلی، بازیهای خانگی ملوان در قزوین برگزار خواهد شد.