نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در هر زمانی می‌توان از ثمره عاشورا استفاده کرد غیرت دینی از جمله شاخصهای یاران امام حسین(ع) و عاشوراییان است.

سید احمد علم الهدی شنبه شب در آیین عزاداری ماه محرم در حرم مطهر رضوی افزود: عاشورا یک جریان مقدس و از مصادیق کلمه طیبه و جریان قدسی است.

وی با بیان اینکه عاشورا، یک جریان پیشرونده است افزود: آنروز در کربلا ۷۲ نفر بودند و امروز اگر فقط اربعین را نگاه کنیم ۷۲ نفر به ۲۰ میلیون نفر رسیده که ندای یا حسین سر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: امروز اگر غیرت دینی داریم شاخصه یاران حسین(ع) را داریم اما اگر نداریم و یا با دشمن بسازیم و از دشمن استقبال و جریان استکبار جهانی را تقویت کنیم جزو لشکر عمر سعد هستیم.

وی ادامه داد: امروز باید ببینیم ما جزو یاران سیدالشهدا(ع) یا جزو لشکرعمر سعد یا جزو تماشاگران حادثه کربلا هستیم.

علم الهدی با بیان اینکه امر به معروف از شاخصه عاشورایی‌های امام حسین(ع) است افزود: اگر غیرت دینی نداریم یا جزو بی تفاوت‌ها هستیم یا جزو دشمنان و لشکر مخالفان آنحضرت قرار می‌گیریم.

وی گفت: امام حسین(ع) نابودشدنی نیست. در تاریخ اینهمه فشار بر شیعیان بوده و تا امروز که به حکومت رسیده است همه به برکت اسیدالشهدا(ع) است.

علم الهدی افزود: محرم سال به سال با شکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود و امسال از یک هفته مانده به محرم مردم به استقبال عزای حسینی رفتند.