شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نوجوانان#کشتی آزاد#وزن#قهرمانی جهان

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان؛ کشتی‌گیران ایران ۲ مدال نقره و برنز به دست آوردند

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان؛ کشتی‌گیران ایران ۲ مدال نقره و برنز به دست آوردند

تهران- ایرنا- کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان به یک مدال نقره و یک مدال برنز دست یافتند.

به گزارش ایرنا، مسابقات پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای ۷ و ۸ مردادماه در شهر رُم ایتالیا برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رضا سلیمانیان در وزن ۸۰ کیلوگرم به مدال نقره و عرشیا حدادی در وزن ۴۸ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. محمدرضا لطفی در وزن ۱۱۰ کیلوگرم نیز پنجم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۴۸ کیلوگرم عرشیا حدادی در دور نخست  با نتیجه ۸ بر صفر عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد.

وی در این مرحله مقابل کریستین کاستیلو از آمریکا با نتیجه ۸ بر ۶ مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

وی در این گروه باید با نتیجه ۱۳ بر یک مقابل اوزگور جاگلیان از ترکیه پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. حدادی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر رسول گالبورایف از فرانسه را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.
 
در وزن ۵۵ کیلوگرم امیر مهدی نجاتی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب حوسان بای عثمان اف از ازبکستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یکچهارم نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمد مهدی ممیوند در دور نخست  با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب الیاس عیسایف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت.

وی در این گروه با نتیجه ۱۲ بر ۲  آلپ بگنجوف از ترکمنستان را مغلوب کرد اما در دور بعد مقابل آیکین بولاتولی از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۰ رضا سلیمانیان در دور نخست مقابل زاخاری دی رایدر از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ از سد اسلاوی استامنوف از بلغارستان گذشت.

سلیمانیان در مرحله یکچهارم نهایی مقابل آسخاب خاجی اف از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۳ به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدامین عبداله یف از تاجیکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری دست یافت و راه دیدار فینال شد. سلیمانیان در دیدار پایانی با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب مور ساچین از هند شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۱۰ کیلوگرم محمد رضا لطفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل علیخان کوساینوف از قزاقستان با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری دست یافت.

وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۲ رالفس لوکینس از لتونی را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. لطفی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱۱ مغلوب لوان لاگویلاوا از فرانسه شد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار مقابل سینگ جاسپوران از هند با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

فردا شب و در رقابت‌های رده‌بندی و فینال پنج وزن دوم این مسابقات محمدرضا اسدی در وزن ۵۱ کیلوگرم و ابراهیم الهی در وزن ۶۰ کیلوگرم برای کسب مدال طلا، امیرمحمد نوازی در وزن ۴۵ کیلوگرم و عرفان علیزاده در وزن ۹۲ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به میدان می‌روند.