شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#امارات#اماراتی

ابراز نگرانی سازمان ملل از شکنجه یمنی‌ها توسط امارات متحده عربی

ابراز نگرانی سازمان ملل از شکنجه یمنی‌ها توسط امارات متحده عربی

کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل متحد نگرانی خود را نسبت به عملیات شکنجه و سوء رفتار با بازداشت شدگان یمنی توسط نظامیان اماراتی ابراز داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که پایگاه المعلومه آن را منتشر کرد، این سازمان مراتب نگرانی خود را از سو رفتار نیروهای مسلح اماراتی و سرویس‌های امنیتی این کشور به همراه گروه‌های شبه نظامی مسلح وابسته به این امارات با یمنی‌های بازداشت شده ابراز داشت.

در بیانیه بر دخالت امارات درجنگی که رهبری آن را سعودی‌ها در یمن به عهده دارند اعلام داشته و تاکید شده است که ماموریت ویژه‌ای به کارآگاهان و دادستان‌های کل  متخصص در زمینه جرایم شکنجه و نقض‌های دیگر مربوطه برای تحقیق در این رابطه داده شده است و در عین حال از امارات هم خواسته شده است تا روندی قابل اجرا برای قربانیان جهت دستیابی به عدالت ایجاد شود.

درادامه این بیانیه تاکید شده است: مدافعان حقوق بشر نقش‌های عدیده‌ای را که نیروهای امنیتی مورد حمایت امارات متحده عربی در جنوب یمن مرتکب شده‌اند، مستند ساخته‌اند که از آن جمله می‌توان به حذف فیزیکی مخالفان، بازداشت‌های غیر قانونی، شرایط بد و غیر انسانی مراکز بازداشت آن هم در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد.

بیانیه مذکور تاکید کرد: گزارشی در سپتامبر 2020 از سوی یک گروه از کارشناسان سرشناس سازمان ملل در رابطه با یمن منتشر و در آن از عمیات هوایی امارات و حمایت از گروه‌های یمنی در جنوب یمن سخن به میان آمده بود، این در حالی است که در ظاهر امارات نیروهای زمینی خود را از اواسط 2019 از یمن خارج کرده بود.

انتهای پیام/*