شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#عراق#جدید#اتحادیه عرب

واکنش دبیر کل اتحادیه عرب به تحولات جدید عراق

واکنش دبیر کل اتحادیه عرب به تحولات جدید عراق

دبیر کل اتحادیه عرب در واکنش به بحران اخیر به وجود آمده بعد از اقدامات اعتراض آمیز طرفداران مقتدی صدر و ورود به مجلس عراق، از تمامی طرف‌ها خواست تا گفتمان عقلانیت را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، (کونا) خبرگزاری رسمی کویت به نقل از احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد، تمامی جریان‌های سیاسی عراق باید تلاش کنند تا مانع از شکل‌گیری فتنه گردند و اجازه ندهند با افزایش بحران اوضاع کشور از کنترل خارج شود.

براساس بیانیه اتحادیه عرب، ابوالغیظ خواستار آن شد تا عراقی‌ها اجازه ندهند اوضاع از کنترل خارج شود، چون این شرایط به نفع هیچ کس نخواهد بود.

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد تحولات بحران جاری در عراق را به دقت دنبال می‌کند و او نیز همانند رهبران عقلانی عراق بر اهمیت مسئولیت پذیری تمامی طرف‌ها تاکید و خواهان آن است که تمامی طرف‌ها با عقلانیت منافع عالیه عراق را پیش از منافع شخصی یا حزبی قرار دهند.

ابوالغیظ نیز همانند بسیاری از شخصیت‌های عراقی گفتگو را تنها ابزار یافتن برون رفت سیاسی برای بحران فعلی اعلام و تاکید کرد بحران فعلی نیازمند گفتگویی واقعی و خالصانه بین تمامی طیف‌های سیاسی تشکیل دهنده ساختار سیاسی عراق است، گفتگویی که به دور از تشنج و رویکرد انتقام جویانه برگزار شود.

انتهای پیام/*