شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#اتحادیه عرب

در واکنش به تحولات جاری عراق؛

اتحادیه عرب خواستار توقف تنش در عراق شد

اتحادیه عرب خواستار توقف تنش در عراق شد

دبیر کل اتحادیه عرب از همه گروه های سیاسی عراق خواستار تلاش برای توقف تنش و پایان دادن به فتنه در این کشور در اسرع وقت ممکن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب امروز شنبه از همه گروه‌های سیاسی عراق خواستار تلاش برای توقف تنش و پایان دادن به فتنه در این کشور در اسرع وقت ممکن شد.

بر همین اساس، جمال رشدی سخنگوی دبیر کل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای گفت: احمد ابو الغیط خواستار تلاش برای پایان دادن به فتنه و توقف تنش‌ها در عراق است، تنش‌هایی که ممکن است اوضاع را از کنترل خارج کند و چنین شرایطی به نفع عراق و هیچ یک از طرف‌های سیاسی نیست.

در این بیانیه آمده است: دبیر کل اتحادیه عرب تحولات عراق را از نزدیک دنبال می‌کند و از رهبران دوراندیش و مسئولیت پذیر این کشور که منافع عراق را به منافع شخصی و منافع محدود حزبی ترجیح می‌دهند، حمایت می‌کند.

گفتنی است، بسیاری از مقامات فعلی و سابق عراق نیز خواستار خویشتنداری تظاهرکنندگان و شروع گفتگوهای فوری و جدی برای گذار از بحران فعلی در این کشور شدند.

بر همین اساس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق با تاکید بر لزوم شروع فوری گفتگوها میان گروه‌های سیاسی این کشور، گفت که من خواستار تعامل با خردورزی، وجدان و روحیه همکاری در برابر کسانی هستم که می‌خواهند در کشور فتنه انگیزی کنند.

نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون نیز از چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی و جریان صدر خواست که موضع مسئولانه اتخاذ کنند و به گفتگوی جدی روی آورند.

شایان ذکر است، حامیان جریان صدر در مخالفت با نامزدی محمد شیاع سودانی برای پست نخست وزیری در عراق و همچنین اعلام مخالفت با انتخاب رئیس جمهور جدید، صبح امروز شنبه وارد منطقه سبز بغداد شدند.