شهر خبر

حیدر العبادی:

رهبران سیاسی عراق منافع ملی را در اولویت قرار دهند

رهبران سیاسی عراق منافع ملی را در اولویت قرار دهند

رئیس ائتلاف نصر و نخست وزیر سابق عراق از رهبران سیاسی این کشور خواست که به گفتگو روی بیاورند و منافع ملی را در اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، حیدر العبادی رئیس ائتلاف نصر و نخست وزیر سابق عراق در بیانیه‌ای عنوان کرد: بر اساس مسئولیت شرعی و ملی، رهبران سیاسی را به گفتگو و توافق فرا می‌خوانیم و به منظور دور ماندن از فتنه‌ها و لغزش‌ها باید عراق و امنیت و منافع شهروندانش عامل ایجاد اتحاد میان گروه‌های مختلف سیاسی باشد.

وی افزود: امید و انتظار من از برادران در همه جناح‌ها و احزاب سیاسی روی آوردن به گفتگو، اولویت دادن به منافع ملی و کنار گذاشتن اختلافات است، اختلافاتی که که ممکن است امنیت و ثبات کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

العبادی خاطر نشان کرد: من آمادگی خود را برای نزدیکتر کردن دیدگاه‌ها میان برادران برای برون رفت از این بحران و فاصله گرفتن کشور و شهروندان عراقی از هر گونه فتنه، اعلام می‌کنم.

در همین راستا طوایف عراق نیز در بیانیه‌ای تاکید کردند: از مرجع عالیقدر، آیت الله سیستانی، «دام ظله الوارف» می‌خواهیم که برای جلوگیری از خطر فتنه که متوجه عراق و ملت آن است، مداخله کند تا وارد مارپیچ جنگ داخلی شیعی_شیعی نشویم.

همچنین خالد الجبوری سخنگوی عشایر موصل نیز خواستار خویشتنداری گروه‌های شیعی و نیفتادن در دام توطئه ای بین المللی شد.

وی گفت: یک توطئه بین المللی از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد که رسانه‌های این کشورها به آن دامن می‌زنند. آنها می‌خواهند آتش فتنه را در میان گروه‌های شیعی شعله ور کنند که ضرر آن متوجه شهروندان عراقی است، بنابراین ما از روحانیون، مرجعیت و بزرگان عشایر می‌خواهیم برای توقف این فتنه وارد عمل شوند.