شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینترنت#استان کرمان

اختلال در تلفن و اینترنت همراه اول استان کرمان

اختلال در تلفن و اینترنت همراه اول استان کرمان

کرمان - ایرنا - ارتباط تلفنی، اینترنت و پیامک همراه اول عصر روز شنبه در استان کرمان دچار اختلال شد.

به گزارش ایرنا آنطور که مدیران متولی می‌گویند مشکل اختلال در ارتباط تلفنی همراه اول در برخی نقاط مثل شهربابک به علت سیل و قطع برق بوده است. این افراد می گویند اختلال در اینترنت و پیامک همراه اول اما مشکلی سراسری و مقطعی طی چند ساعت بوده که اینک برطرف شده است.

مدیر ارتباطات سیار مخابرات منطقه کرمان توضیح داد: گفت: مشکل اینترنت و پیامک خطوط همراه اول این استان به واسطه اشکال در مراکز بالادستی ملی ایجاد شده بود که این مشکل دقایقی پیش رفع شد.

علیرضا خدایی در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: این مشکل از ساعت ۱۴:۵۱ امروز در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان های کرمان، خراسان، یزد و قم به وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مرحله از اخلال در شبکه، ارتباط صوتی برای خطوط همراه اول مشکلی نداشت اظهارداشت: مشکل در اینترنت همراه و ارسال پیامک بود.

قطع برق عامل اخلال در آنتن دهی همراه اول

خدایی در خصوصی قطعی آنتن دهی خطوط شبکه همراه اول در برخی مناطق سیل زده استان کرمان از جمله برخی نقاط شهرستان شهربابک نیز گفت: سیلاب باعث قطعی برق شده بود که بر شبکه مخابرات نیز اثرگذار است.

وی ادامه داد: از آنجا که باطری‌های سایت های همراه اول ما به سرقت رفته یا به علت وصل نشدن برق طی طولانی مدت، شارژ آنها پس از مدتی تخلیه می‌شود، باعث قطعی آنتن دهی در شبکه همراه می‌شود.

به گزارش ایرنا فعالیت سامانه بارشی مونسون از روز دوشنبه هفته گذشته در استان کرمان آغاز و باعث قطع زیرساخت‌های برق، آب و مخابرات در برخی از نقاط استان کرمان شده است.