درخواست کارگردان سرشناس هالیوودی برای صلح اوکراین با روسیه

دیوید لینچ کارگردان سرشناس هالیوودی و دارنده جایزه اسکار در یک مصاحبه خواستار صلح اوکراین با روسیه شد.

دیوید لینچ، فیلمساز آمریکایی در مصاحبه با شوخی های روسی وووان و لکسوس تاکید کرد که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین باید با همتای روسی خود پوتین درباره صلح صحبت کند.

اولین بخش از این مصاحبه روز پنجشنبه در وب سایت میزبانی ویدئو روسی «RuTube» منتشر شد، انتظار می‌رود نسخه کامل آن در روزهای آینده منتشر شود.

درخواست کارگردان سرشناس هالیوودی برای صلح اوکراین با روسیه

کارگردان برنامه معروف «توئین پیکس» «Twin Peaks» در صحبت با کسی که فکر می‌کرد رهبر اوکراین است، اصرار داشت که تنها راه برای پایان دادن به درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین از طریق صلح است.

لینچ با اشاره به نامه‌هایی که قبلاً برای رئیس‌جمهور اوکراین ارسال کرده بود، گفت: وظیفه‌اش این است که زلنسکی را در مورد «فناوری‌هایی» که برای دستیابی به صلح پایدار وجود دارد و این روش‌ها بسیار مؤثرتر از «جنگ و کشتار» هستند، آگاه کند.

اکنون زمان صلح است و فناوری برای دستیابی به صلح واقعی وجود دارد. شما باید از آنها استفاده کنید و چنین گروه‌هایی از کارشناسان را برای حل و فصل صلح آمیز به نفع اوکراین تشکیل دهید.

ووان و لکسوس که خود را به عنوان زلنسکی نشان می‌دادند، از فیلمساز پرسیدند که آیا فکر می‌کند باید مذاکرات مستقیمی با پوتین به نفع رسیدن به صلح انجام شود، که لینچ قاطعانه پاسخ داد «بله»، و تاکید کرد که راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. مانند یک تماس تلفنی معمولی یا یک شام مجازی.

لینچ اصرار داشت که در خلال گفتگو بر سر شام، دو رئیس جمهور می‌توانند به این تفاهم متقابل برسند که هر دو انسان هستند و می‌توانند در مورد مشکلات بین کشورهای خود گفتگو کنند.

«به صلح بیندیشید، به دوستی بیندیشید» این فیلمساز سرشناس هالیوودی از زلنسکی خواست تا بحران کنونی را «متوقف» کند، با پوتین صحبت کند و به این فکر کند که چگونه با یکدیگر کنار بیایند و به یکدیگر کمک کنند.

مکالمه با لینچ یک هفته پس از شوخی این دو مجری برنامه طنز، با نویسنده ژانر ترسناک آمریکایی استفان کینگ انجام می‌شود که آنها همچنین او را فریب دادند تا فکر کنند با زلنسکی صحبت می‌کند. در طول این تماس، کینگ از استپان باندرا، همکار نازی و جنایتکار جنگی دوران جنگ جهانی دوم به عنوان یک مرد بزرگ تمجید کرد و او را با بنیانگذاران ایالات متحده، واشنگتن و جفرسون مقایسه کرد. نویسنده بعداً اعتراف کرد که دو مجری برنامه او را دست انداخته‌اند و ادعا کرد که واقعاً نمی‌دانست باندرا کیست یا چه کرده است.

ماه گذشته، ووان و لکسوس نیز ویدئویی با نویسنده هری پاتر، جی.کی. رولینگ، منتشر کردند که او به او اجازه داد تا در کتاب‌هایش در مورد موشک‌های اوکراینی که بسیاری از آنها غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، یک نفرین کشتار را درج کند.

برنامه این دو مجری که ابتدا در یوتیوب پخش می‌شد و بازدیدهایی گسترده دریافت می‌کردند، با ادامه روند کنایه‌های ظنزآمیز علیه روسای بلندپایه اروپایی و آمریکایی چون جورج دبلیو بوش، بن والاس وزیر دفاع بریتانیا و پریتی پاتل وزیر داخله بریتانیا، مجبور به ترک یوتیوب(YouTube) و انتخاب «روتیوب»(RuTube)(پلتفرم پخش ویدیوی روسی) به عنوان جایگزین شدند.