شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛

اعلام برائت نوه «عزالدین قسام» از تشکیلات خودگردان فلسطین

اعلام برائت نوه «عزالدین قسام» از تشکیلات خودگردان فلسطین

نوه عزالدین قسام که شهادتش آغاز انتفاضه بزرگ ملت فلسطین را در پی داشت، در بیانیه اعلام برائت خود از تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد ملتی که دست از مقاومت و سلاحش بردارد، پیروز نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، نوه «شیخ عزالدین قسام» که شهادتش باعث آغاز انتفاضه بزرگ ملت فلسطین در سال ۱۹۳۶ میلادی شد، بیانیه‌ای مبنی بر برائت از تشکیلات خودگردان فلسطین منتشر کرد.

«احمد محمد عزالدین قسام» ساکن جنین، در این بیانیه که در صفحه شخصی اش در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد، برائت خود را از تشکیلات خودگردان فلسطین به علت اوضاع کنونی اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: این بیانیه را خطاب به توده‌های مردم فلسطین با مرکبی آمیخته با تلخ کامی، درد و دل شکستگی ناشی از فساد، تفرقه، دیکتاتوری، بی عدالتی، مزدوری، هرج و مرج و فروپاشی که بر اوضاع موجود سایه افکنده است، می‌نویسم.

وی در ادامه افزود: دیگر نمی‌توان درباره ادامه این اوضاع سکوت کرد و با هیچ توجیه و بهانه‌ای آن را پذیرفت؛ از این رو من برائت خود را از کل این رویکرد سیاسی و سیاستمداران فعال در این چارچوب اعلام می‌کنم. من دیگر افتخار نمی‌کنم که تحت فرمان چنین کادر رهبری سست، بی خاصیت و بی وفا که اهداف، نقاط عطف و مسیرهای نامشخصی دارد فعالیت کنم. آنها فرش قرمز را برای نوه‌های رابین، پرز، کوهن و امثالهم پهن می‌کنند و آن را از زیر پای فرزندان و نوه‌های انقلابیون و مبارزان می کشند.

نوه عزالدین قسام در بخش دیگری از بیانیه‌اش نوشت: با وجود تمام این اوصاف، تا زمان محقق شدن اهداف انقلاب و انتفاضه بزرگی که خانواده ام در آن نقش اساسی داشته‌اند، یک سرباز مبارز باقی خواهم ماند.

وی افزود: اندک اندک در حال یافتن پاسخ این سوال هستم که چرا پس از یک قرن، مردم فلسطین هنوز زیر یوغ اشغال به سر می‌برند و چرا انقلاب مردمی فلسطین هنوز به هیچیک از اهداف خود نرسیده است، بلکه برعکس شروع به حرکت به سمت عقب کرده است. پاسخ این است که برخی‌ها به ما توهم می‌فروشند و به ما وعده‌های سراب گونه می‌دهند. کسانی هستند که مبارزه و جهاد ما را می‌دزدند و هنوز با خون شهدا، رنج اسرا و ناله‌های مجروحان ما معامله می‌کنند، در حالی که ما اصل موضوع و خاستگاه انقلاب هستیم. ما تاریخ فلسطین هستیم و ان شاء الله در حال و آینده فلسطین باقی خواهیم ماند.

احمد محمد عزالدین قسام در پایان بیانیه خود با استناد به این کلام امام علی (ع) که سکوت اهل حق در مقابل باطل این تصور را در اهل باطل ایجاد می‌کند که برحق هستند، تأکید کرد: انقلابی که دست از سلاح بردارد یا ملتی که از مبارزان، نمادها و تاریخ خود سو استفاده کند و با آنها بجنگد یا منکرشان شود و درس و عبرت نگیرد، ناگزیر شکست، فروپاشی و انقراض را متحمل خواهد شد و آینده‌ای نخواهد داشت و حتی بوی پیروزی را استشمام نخواهد کرد.