شهر خبر

نگرانی از افت بهداشت در مواقع پس از سیل

نگرانی از افت بهداشت در مواقع پس از سیل

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت و کیفیت آب پس از وقوع سیلاب ها، نگران کننده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: معمولا پس از وقوع سیل، بیماری های گوارشی تشدید می باید که خوشبختانه تا کنون موردی در استان گزارش نشده است.

وی افزود: به گفته کارشناسان تا روز دوشنبه شاهد بارش های موسمی خواهیم بود و به همین دلیل نیاز است، هم استانی ها نکات بهداشتی و ایمنی و توصیه های کارشناسان امر را جدی گرفته و رعایت کنند.

وی تاکید کرد: یکی از نگرانی های حوزه سلامت پس از سیل، کدورت و بهداشت آب و بیماری های مرتبط با آن است که می تواند باعث انتقال بسیاری از بیماری های گوارشی و اسهال باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مارها و عقرب ها پس از وقوع سیلاب ها بیرون آمده و خطر گزش ها را زیاد می کنند که لازم است هم استانی های عزیز در این خصوص نیز نکان ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه رانندگی در شرایط بارندگی با حالات معمولی فرق دارد و رانندگان باید موارد و توصیه های کارشناسان را جدی گرفته و با احتیاط رانندگی کنند، افزود: در دو روز گذشته دو سانحه ی تصادف اتوبوس اتفاق افتاد که بیش از 50 مصدوم بر جای گذاشت که خوشبختانه با تلاش پزشکان و پرستاران و کادر درمان بیمارستان ولیعصر و امیرالمونین و همچنین اورژانس پیش بیمارستانی به مصدومین در کمترین زمان ،خدمات خوبی ارائه شد.

وی در پایان افزود: متاسفانه در روز پنجشنبه ترافیکی که بعد از طوفان و بارانی که اراک را درنوردید، باعث کند شدن ترافیک روان برای خودروهای امدادی و تاخیر در خضور به موقع و سریع پزشکان و متخصصان به مراکز درمانی برای امداد رسانی به سانحه دیدگان بود که با توجه به ادامه دار بودن این شرایط تا روز دوشنبه از مردم عزیز می خواهیم حتی الامکان از خروج از منزل خودداری کنند تا خللی در ارائه خدمت به همنوعان خود در مواقع بحرانی ایجاد نشود.