شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
3 نماد اثرگذار بر افت شاخص کل بورس؛

سقوط بورس در یک ساعت پایانی /دو نیمه متفاوت بازار سهام

کدخبر: 511619
اقتصادنیوز: در اولین روز معاملاتی هفته در شرایطی که در ابتدا شاخص‌ها روند صعودی داشتند، در یک ساعت پایان عرضه‌ها شدت گرفتند و شاخص‌ها سقوط کردند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه هشتم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش 2 هزار و 795 واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و 440 هزار و 917 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با ریزش 2 هزار و 249 واحدی در سطح 387 هزار و 218 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 19 واحد بالا آمد و در سطح 18 هزار و 881 واحد قرار گرفت.  

امروز نمادهای «شبریز»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «فملی»، «فولاد» و «شپدیس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «شراز»، «زاگرس» و «آریا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «کگهر» و «تجلی» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و نوری و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، شراز و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

رشد معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 889 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 712 میلیارد تومان بود که 62 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 351 میلیارد تومان رسید. 

افزایش صف‌های فروش پایانی بازار 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و 52 میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 85 درصد افت کرد و در رقم 3.5 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد زنگان (شرکت صنعت روی زنگان) با صف‌ خرید 1.6 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از زنگان، نمادهای قلرست (شرکت قند لرستان) و مدیریت (شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) تعلق داشت که ارزش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از خگستر، نمادهای ورنا، سصفها، تکنو و حپترو بیشترین صف فروش داشتند. 

 

بورس