شهر خبر

ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری زنان در بازی‌های اسلامی مشخص شد

ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری زنان در بازی‌های اسلامی مشخص شد

تهران- ایرنا- با اعلام مدیر تیم‌های ملی هشت بانوی وزنه‌بردار به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه اعزام می‌شوند.

کوروش باقری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: پوپک بسامی (۵۵ کیلوگرم)، فاطمه کشاورز (۵۹ کیلوگرم)، فروغ یونسی و شینا امانی (۶۴ کیلوگرم)، الهه رزاقی (۷۱ کیلوگرم)، ابریشم ارجمندخواه (۷۶ کیلوگرم)، سیده الهام حسینی (۸۱ کیلوگرم) و فاطمه یوسفی (۸۷ کیلوگرم) ترکیب تیم ملی وزنه‌برداری زنان در بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه است.

وی اظهار داشت: اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری زنان در ۲ مرحله برنامه‌ریزی شد که در حال حاضر سه هفته در قزوین در اردو به سر می‌برند. مرحله آخر اردو نیز از امروز و تا زمان اعزام به بازی‌های اسلامی در ترکیه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از تیم ملی وزنه‌برداری زنان انتظار مدال نداریم، گفت: ملی‌پوشان هنوز راه زیادی را باید طی کنند اما اعتقاد داریم که تیم با حداکثر نفرات به این بازها اعزام شود تا و بتوانند تجربه کسب کنند.

مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری گفت: به جز هشت نفری که اسامی آنها را برای اعزام به بازی‌ها اعلام کردیم، سیده زهرا حسینی هم در اردو بود اما به دلیل آنکه ۱۴ سال سن دارد نمی‌توانیم او را در ترکیب تیم قرار دهیم. این هشت وزنه‌بردار نیز با توجه به فهرست قبلی فدراسیون به اردو دعوت شدند.

در بخش مردان نیز ۹ وزنه‌بردار شامل میرمصطفی جوادی، رسول معتمدی، حسین سلطانی، پیمان جان، حافظ قشقایی، امیر حقوقی، علیرضا یوسفی، مهدی کرمی و رضا بیرانوند به پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام می‌شوند.

بازی‌های کشورهای اسلامی روزهای ۱۷ تا ۲۷ مرداد در ۲۷ رشته ورزشی در شهر قونیه ترکیه برگزار می‌شود.