شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سازمان ملل#آتش#آتش بس

عضو ارشد جنبش انصارالله:

آتش بس تنها در صورت لغو کامل محاصره علیه یمن تمدید می شود

آتش بس تنها در صورت لغو کامل محاصره علیه یمن تمدید می شود

یکی از اعضای ارشد جنبش انصارالله تأکید کرد آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در یمن تنها در صورت لغو کامل محاصره زمینی، دریایی و هوایی ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن تمدید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «یوسف الفیشی» یکی از اعضای برجسته جنبش انصارالله یمن بر مخالفت صنعا با تمدید آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در این کشور در صورت لغو نشدن کامل محاصره ائتلاف سعودی علیه ملت یمن تأکید کرد.

الفیشی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن اعلام این موضع نوشت: «نه به تمدید آتش بس بدون لغو کامل محاصره زمینی، دریایی و هوایی».

آتش بس انسان دوستانه و نظامی در یمن با میانجیگری سازمان ملل از دوم آوریل ۲۰۲۲ به مدت دو ماه برقرار شد. «هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل در امور یمن در دوم ماه ژوئن گذشته از موافقت طرف‌های یمنی با پیشنهاد این سازمان برای تمدید آتش بس به مدت دو ماه دیگر خبر داد.

مهلت این آتش بس تا روز دوم آگوست (سه شنبه هفته جاری) است و پس از آن تمدید مجدد آتش بس نیاز به توافق طرفین دارد. این در حالی است که دولت نجات ملی و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ائتلاف متجاوز سعودی را به نقض مکرر این آتش بس و پایبند نبودن به آن متهم می‌کنند.