شهرخبر

فرزاد آشوبی:ذوب آهن تارتار مفت باز نیست

قرعه در جام حذفی اهمیت دارد، نه لیگ برتر!/ خرید جدید پرسپولیس باید از فضای مجازی فاصله بگیرد

فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس می‌گوید: پرسپولیس هر گاه از حاشیه دور بوده و وحدت و همدلی داشته حتی در بدترین وضعیت یا بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و مشکلات مالی موفق شده و به قهرمانی رسیده است.

 قرعه در جام حذفی اهمیت دارد، نه لیگ برتر!/ خرید جدید پرسپولیس باید از فضای مجازی فاصله بگیرد

سینا اسدبیگی هافبک فصل گذشته ذوب آهن اصفهان با پرسپولیس قرارداد بست و به جمع سرخپوشان ملحق شد. فرزاد آشوبی هافبک سابق تیم پرسپولیس در این رابطه می گوید: به نظر من خرید هافبک دفاعی برای پرسپولیس لازم بود. با توجه به سیستم بازی این تیم و آقای گل محمدی و همچنین جدایی رضا اسدی، پرسپولیس به یک هافبک دفاعی جنگنده و دونده نیاز داشت.

وی ادامه می دهد: سینا اسدبیگی یک هافبک جوان است که در فصل گذشته عملکرد خوبی در تیم ذوب آهن داشت و امیدوارم بتواند به پرسپولیس کمک کند. این بازیکن جوان اول باید خوب به نصایح آقا یحیی، آقا افشین و آقا کریم بزرگ ترهای پرسپولیس گوش کند. بعد از فضای مجازی فاصله بگیرد و با دوری از حاشیه انشالله بتواند در تیم بزرگ و پرطرفدار پرسپولیس نیز موفق ظاهر شود.

بازیکن بی حاشیه سابق پرسپولیس که سابقه قهرمانی با این تیم در لیگ بیست و دوم را در کارنامه دارد، تصریح می کند: آرامش و دوری از حاشیه پیش شرط موفقیت و حتی قهرمانی پرسپولیس است. این تیم هر گاه از حاشیه دور بوده و وحدت و همدلی داشته حتی در بدترین وضعیت یا بسته بودن پنجره نقل و انتقالات و مشکلات مالی موفق شده و به قهرمانی رسیده است. انشالله هواداران پرسپولیس به ویژه در فضای مجازی هم مراقب این موضوع باشند و اجازه ندهند این تیم خوب پیش از شروع فصل به حاشیه برود.

فرزاد آشوبی با اشاره به قدرت خط میانی پرسپولیس یادآور می شود: خط هافبک پرسپولیس نقطه قوت این تیم وفوق العاده است. هر تیمی دوست دارد یکی مثل کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک، سروش رفیعی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، سیامک نعمتی، سعید صادقی و ... را داشته باشد. انشالله با اضافه شدن یک مهاجم ششدانگ این پازل تکمیل شود. این خط میانی توانایی آن را دارد که توپ و میدان را از هر حریفی در لیگ برتر بگیرد.

هافبک سال های نه چندان دور پرسپولیس در مورد قرعه هفته اول این تیم و بازی با ذوب آهن در اصفهان نیز می گوید: در یک دوره از رقابت های باشگاهی آن هم با ۳۰ بازی رفت و برگشت قرعه خیلی نمی تواند مهم و چالش برانگیز باشد. بله، در جام جهانی، جام ملت های آسیا یا تورنمنت های این چنینی یا حتی جام حذفی که تیم ها با تعداد بازی به مراتب کمتر می توانند قهرمان شوند، شانس و قرعه می تواند تأثیرگذار باشد اما در لیگ برتر نه! البته باید پذیرفت ذوب آهن با هدایت آقای تارتار تیم سخت کوشی است که مفت باز نیست. با این وجود من به توانایی های فنی کادرفنی پرسپولیس و بازیکنانش اطمینان کامل دارم. مطمئن هستم بچه ها به امید خدا با دست پُر از اصفهان بر می گردند.

از آشوبی درباره دو مدعی اصلی قهرمانی می پرسیم که پاسخ می دهد: شک نکنید مدعی اصلی و اول قهرمانی پرسپولیس خواهد بود. البته تیم هایی مثل استقلال، سپاهان، فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان هم نفرات خوبی جذب کرده و تقویت شده اند اما نظر من این است که امسال پرسپولیس تیم شسته و رفته تری است.