شهرخبر

ستاری‌فرد: ورزش دانش‌آموزی پایه و اساس ورزش کشور است

ستاری‌فرد: ورزش دانش‌آموزی پایه و اساس ورزش کشور است

تهران- ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزی پایه و اساس ورزش کشور است، گفت: اولین جشنواره بازی و مهارت برگزار خواهد شد تا مهارت‌های زندگی از طریق بازی و ورزش به دانش‌آموز منتقل شود.

به گزارش ایرنا، جشنواره ورزش دانش‌آموزی از چهارم مرداد در ۲ رشته کشتی آزاد و فرنگی در شهر مشهد مقدس آغاز شد. رقابت سایر رشته‌ها در شهرکرد، اصفهان، تهران و کرج برگزار می‌شود. در این جشنواره بیش از ۱۰ هزار ورزشکار و مربی در رشته‌های مختلف حضور دارند و تا اواسط شهریور با هم رقابت خواهند کرد. این دانش‌آموزان چکیده صدها هزار ورزشکار در سطح کشور به شمار می‌روند که در مرحله نهایی و کشوری مسابقات دانش‌آموزی حضور دارند.

«صادق ستاری‌فرد» روز شنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: آینده ورزش کشور بستگی به امروز ورزش دانش‌آموزی دارد و ورزش دانش‌آموزی پایه و اساس ورزش کشور است. ورزش از ۲ جهت برای ما قابل اهمیت است؛ ایجاد فضای پرنشاط، امیدبخش و سلامت محور در جامعه و دیگر اینکه ورزش یکی از ابزارهای هویتی برای کشور است. اگر به دنبال ارتقای هویت و جایگاه در عرصه‌های بین‌المللی هستیم باید به ورزش به ویژه در عرصه ملی و قهرمانی توجه کنیم برای این امر نیز باید به ورزش پایه و ورزش مدارس توجه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش براساس رسالتی که دارد به دنبال هویت‌بخشی به کشور از جنبه‌های مختلف است، از طرفی دیگر این وزارتخانه به دنبال تربیت تمام ساختی دانش‌آموزان است؛ دانش‌آموز فقط سر کلاس حاضر نمی‌شود که دانش به او منتقل شود بلکه دانش‌آموز باید مهارت‌های مختلف زندگی، شغلی، جسمی و حرکتی را در نظام تعلیم و تربیت کسب کند.

ستاری‌فرد ادامه داد: ورزش، از این جهت حائز اهمیت است که برخی از ساحت‌های شش‌گانه تربیت، ساحت‌هایی هستند که براساس فرمایش مقام معظم رهبری که علم نافع را مورد توجه قرار دادند، ورزش نیز در شمول علم نافع تلقی می‌شود و یک منفعتی برای دانش‌آموز دارد که می‌تواند به ارتقای نشاط و سلامت جسمی، روحی و روانی او کمک کند و به کنترل آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه توجه داشته باشد همچنین دانش‌آموز را به سمت تفریحات سالم جذب کند.

ستاری‌فرد افزود: اقتضائات پساکرونایی ایجاب کرد نسبت به از سرگیری و تقویت این مسابقات و حضور دانش‌آموزان در این رویدادها به عنوان یک کارگاه تربیتی اقدام کنیم. تجربه دانش‌آموزان در فضای ورزشی به عنوان محیط‌های یادگیری مورد توجه است؛ همچنین تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری از جمله موارد مهم مورد توجه در سند تحول بنیادین است که حضور در مسابقات از این جهت نیز قابل توجه است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم در راستای تامین سلامت جسمی، روحی و روانی دانش‌آموزان و کشف استعدادها و هدایت ورزشی آنان، این مسابقات را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم پشتوانه‌ای برای ورزش ملی و قهرمانی نیز تامین کنیم.