شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب#هشدارهای#ایمنی#هنگام#وقوع#جدی#بگیرید

هشدارهای ایمنی در هنگام وقوع سیلاب را جدی بگیرید

هشدارهای ایمنی در هنگام وقوع سیلاب را جدی بگیرید

با توجه به سیلاب های چند روز اخیر در کشور و خسارت هایی که در پی داشته است، آگاه سازی مردم در مواجهه با حوادث طبیعی، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در هنگام وقوع سیل در صورت عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی ممکن است خسارات جانی ناشی از این رویداد طبیعی افزایش پیدا کند. بنابراین لازم است تا به هشدارهای مربوط به سیل توجه جدی شود.

هنگام وقوع سیل ضمن توجه به هشدارهای مسئولین هر چه سریع‌تر منطقه را ترک کنید یا به مناطق مرتفع پناه ببرید.

هنگام وقوع سیل و پس از آن باید از آب‌های در حال حرکت دوری کنید زیرا جریان سیل به راحتی می‌تواند تعادل افراد را بر هم زند و باعث غرق شدن شود.

هشدارهای ایمنی در هنگام وقوع سیلاب را جدی بگیرید

وسایل نقلیه مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند. سیل می‌تواند وسیله نقلیه را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند. آن را ترک کرده و به جای مرتفع بروید.

اگر سیل اطراف وسیله نقلیه شما را فرا گرفت، سریعاً وسیله نقلیه را رها کنید و به یک منطقه مرتفع بروید و جان خود و همراهانتان را نجات دهید وگرنه شما و وسیله نقلیه تان را خیلی سریع با خود می‌برد.

هنگام وقوع سیل با اطلاع از وضعیت جاده‌ها و پل‌ها از مسیرهای اصلی تردد کنید و به هیچ وجه وارد بیراهه‌ها نشوید و از روی پل‌های منطقه آب گرفته عبور نکنید.

هشدارهای ایمنی در هنگام وقوع سیلاب را جدی بگیرید

هنگام وقوع سیل و پس از آن برای آشامیدن آب تنها از آب موجود در بطری‌های بسته بندی و آب جوشیده یا ضدعفونی شده استفاده کنیم.

در اثر وقوع سیل بسیاری از جانوران و حشرات موذی به ویژه مارها از زیستگاه‌های طبیعی خویش بیرون رانده می‌شوند. بنابراین برای پیشگیری از گزیدگی‌ها از لباس‌های آستین بلند و چکمه‌های ساق بلند استفاده کنید و با احتیاط و هوشیاری کامل در منطقه سیل زده گام بردارید.

به منظور حفظ ایمنی هنگام وقوع سیل و پس از آن سیم‌های سقوط کرده برق را لمس نکنید و فوراً موضوع را به اداره برق یا مراکز امدادی مانند آتش نشانی اطلاع دهید.

پس از وقوع سیل کمترین تماس ممکن را با آب آلوده سیل داشته باشید و تمام داروها، لوازم بهداشتی و مواد غذایی را که با آب آلوده تماس داشته اند را دور بریزید.