شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق

رئیس پارلمان عراق:

وحدت عراق خط قرمز است/ شرایط را بحرانی‌تر نکنیم

وحدت عراق خط قرمز است/ شرایط را بحرانی‌تر نکنیم

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق بر لزوم حفظ آرامش و ثبات در این کشور و پرهیز از اقدامات تفرقه افکنانه تاکید ورزید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق شامگاه گذشته در سخنانی تاکید کرد: همه عراقی‌ها و در درجه نخست خودمان باید با تلاش خالصانه مانع بحرانی شدن وضعیت عراق شویم و به مسئولیت ملی خود در حفظ منابع ملت و وطن عمل کنیم.

وی وحدت عراقی‌ها را خط قرمز توصیف کرد و گفت: ما اقدامات تفرقه افکنانه در عراق را بر نمی تابیم و اجازه می دهیم اختلافات میان اقشار مختلف در کشور تشدید شود.

این سخنان رئیس پارلمان عراق پس از آن مطرح شد که منابع عراقی از آمادگی حامیان جریان صدر برای برگزاری تظاهرات در میدان التحریر بغداد خبر داده بودند.

حامیان جریان صدر در مخالفت با نامزدی محمد شیاع سودانی برای پست نخست وزیری در عراق و همچنین اعلام مخالفت با انتخاب رئیس جمهور جدید، صبح امروز شنبه وارد منطقه سبز بغداد شدند.

این در حالی است که منابع عراقی در گفتگو با الجزیره اعلام کردند که امروز شنبه نشستی در پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر جدید برگزار نمی شود.

جریان های عراقی پس از گذشت ۹ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی سعی دارند با انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور از تعمیق خلاء سیاسی در این کشور جلوگیری کنند، این در حالی است که جریان صدر چند هفته پیش نمایندگان خود را از پارلمان خارج کرد اما در شرایط کنونی اعتراضات حامیان این جریان در بغداد برگزار می شود.