شهر خبر

تدابیر امنیتی عراق برای تامین امنیت مراسم دهه اول محرم تا اربعین حسینی(ع)

تدابیر امنیتی عراق برای تامین امنیت مراسم دهه اول محرم تا اربعین حسینی(ع)

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق به طرح امنیتی ویژه محرم تا اربعین به ویژه در کربلا معلی اشاره کرد و از اقدامات تدارک دیده شده در این زمینه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد که طرح امنیتی ویژه محرم الحرام با عملیات امنیتی ویژه پیشدستانه و فعال کردن تلاش‌های اطلاعاتی همراه بوده است.

وی افزود: سالانه ما طرح امنیت مراسم محرم را با توجه به در نظر گرفتن چالش‌های امنیتی، ارزیابی اوضاع و عملیات اطلاعاتی داریم که این طرح تا مراسم اربعین ادامه دار است.

الخفاجی تاکید کرد: طرح امنیتی دو مرحله‌ای است که مرحله نخست آن ویژه دهه اول ماه محرم یعنی تا عاشوراء است و مرحله دوم تا اربعین در بیستم ماه صفر ادامه دارد به ویژه در استانهای بغداد و کربلا معلی و نجف اشرف.

این مقام امنیتی عراق از پشتیبانی هوایی و استفاده از پهپاد و بالگرد برای امنیت کربلای معلی خبر داد و گفت: نیروهای ارتش و پلیس وارد  شهر کربلا و راه‌های منتهی به آن شده و همچنین نیروهای واکنش سریع آماده مقابله با هر رویداد غیرمترقبه هستند.

الخفاجی درباره شمار زائران و آمار آنها هم گفت: شمار زیادی زائر از استان‌های عراق و خارج از عراق را پیش بینی می‌کنیم و آماده تامین امنیت زائران هستیم.

خنثی سازی حمله داعش در شمال بغداد به دست حشد شعبی

سازمان الحشد الشعبی عراق از خنثی سازی تلاش گروه تروریستی داعش برای نفوذ به شهر «الطارمیه» در شمال بغداد خبر داد.

نیروهای تیپ 12 الحشد الشعبی با حمله داعش به الطارمیه در شمال بغداد مقابله کردند و توانستند تلاش این گروه تروریستی برای ورود به شهر و انجام عملیات تروریستی را ناکام بگذارند.

نیروهای الحشد الشعبی سپس با حضور گسترده خود در الطارمیه ضمن تامین امنیت آن، عملیات پاکسازی امنیتی برای تعقیب عناصر فراری داعش انجام دادند.

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و برخی مناطق دیگر فعالیت دارند.

انتهای پیام/