شهر خبر

هواشناسی از رگبار پراکنده باران طی ۴۸ ساعت آینده در استان همدان خبر داد

هواشناسی از رگبار پراکنده باران طی ۴۸ ساعت آینده در استان همدان خبر داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بارش پراکنده و رگباری باران(تابستانی) طی ۴۸ ساعت آینده و به دنبال نفوذ یک سامانه بارشی در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران، رعدوبرق و وزش ملایم باد پیش‌بینی می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی که از پنج‌شنبه گذشته وارد آسمان استان شده، با رگبار پراکنده باران در بیشتر مناطق به خصوص مناطق شرقی و شمال شرقی استان ادامه دارد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه مردم نواحی شمالی و شرقی استان همدان در بعد از ظهر امروز شاهد بارش پراکنده باران خواهند بود، گفت: در پی فعالیت این سامانه در ۲۴ ساعت گذشته، کبودرآهنگ به ۲۴ میلی‌متر بیشترین و رزن با چهار میلی‌متر کمترین میزان بارش را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته(جمعه) اوج فعالیت این سامانه با بیشترین میزان بارش بودیم، تصریح کرد: در پی نفوذ این سامانه، هشدار رنگ زرد هواشناسی در خصوص طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن معابر صادر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر حجم ابرها در آسمان استان افزایش می‌یابد، گفت: در پی فعالیت این سامانه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان سه تا چهار درجه سانتی گراد خنک تر می شود.

وی با اشاره به امکان سیلابی شدن معابر و طغیان رودخانه‌ها و همچنین وقوع رعدوبرق، به عموم مردم توصیه کرد: از حضور و استقرار در حاشیه رودخانه ها و همچنین صعود به ارتفاعات در این ایام خودداری کنند.

باقری شکیب افزود: اسدآباد و نهاوند با ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه و قهاوند با ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۳۵ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.