شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

ادعاهای ضد ایرانی بحرین؛ ایران از حمایت از تروریسم و افراط گرایی دست بردارد

ادعاهای ضد ایرانی بحرین؛ ایران از حمایت از تروریسم و افراط گرایی دست بردارد

معاون وزیرخارجه بحرین در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی ضمن حمایت از برجام اعلام کرد که توافق هسته‌ای ایران یک سند حیاتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از "فاکس نیوز" عبدالله الخلیفه معاون وزیرخارجه بحرین در امور سیاسی جمعه شب در این مصاحبه ادعا کرد، توافق هسته‌ای ایران "می‌تواند به تهدید مشترک که همه ما نظر مشابهی در مورد آن داریم رسیدگی کند. "

درحالی که بحرین در سال‌های گذشته با ادعاهای بی‌اساس علیه ایران همسو با برخی کشورهای منطقه و همچنین آمریکا گام برداشته است، عبدالله الخلیفه نیز ادعاها را تکرار کرد و گفت ایران به مدت ۴۰ سال با مصونیت عمل کرده و به صورت مکرر در امور داخلی بحرین دخالت کرده است. 

وی در ادامه با اعلام اینکه "ایران همسایه مهم در منطقه" برای بحرین است ادعا کرد: اما ایران مسئولیت پذیر، کشوری است که به مرزهای همسایگان خود احترام بگذارد، از توسعه توانمندی‌های هسته‌ای و بالستیک خود خودداری کند و از حمایت از تروریسم و افراط گرایی دست بردارد. 

این مقام بحرینی با انتقاد از آنچه به ادعای وی حمایت ایران از انصارالله یمن است مدعی شد که ایران در کشورهای همسایه خود از گروه‌های نیابتی حمایت می‌کند و "این امر جدیدی نیست."

انتهای پیام/