شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزمون#فریاد#مردم#برسید

به فریاد مردم برسید

محمدرضا رسولی
به فریاد مردم برسید

بهتر است مسئولان مربوطه دست از آزمون و خطاهای مکرر بردارند و به فکر علاج واقعی مشکل مردم که همانا مشکلات اقتصادی است باشند.

"در حالیکه مردم زیر بار فشار مشکلات معیشتی، اجاره خانه، قیمت خودروهای بی‌کیفیت، قطعی آب و برق، گرانی ارز و نگرانی از مذاکرات بی‌حاصل اتمی و هزار معضل دیگر به زانو در آمده‌اند؛ برخی بزرگواران در کشور به دنبال محدود سازی اینترنت و جریمه نقدی برای بدحجابی و سخت‌گیری بیشتر بر مردم هستند!!! " اینها را رحیمی‌جهان‌آبادی نماینده مجلس به تازگی در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشته است. ایشان به این طریق از سخت‌گیری بیشتر بر مردم همزمان با هزار معضل در حوزه‌های مختلف جامعه، به ویژه گرانی‌ها، انتقاد کرده است.

هر سال تابستان، مسئله حجاب مطرح می‌شود اما امسال این موضوع متفاوت از سال‌های پیش است. تندروی‌ در فضای سیاسی کشور طی چند هفته اخیر اوج گرفته است. این روزها اولویت دولت به جای اینکه اقتصاد و توجه به معیشت مردم باشد، روی حجاب مردم گذاشته‌ شده است و تا جایی پیش رفته که اولویت‌های انتخاباتی رئیس جمهور هم تغییر کرده! و ایشان نیز به این موضوع ورود پیدا کرده‌اند. پرداختن به موضوعی که اهمیت آن از معاش مردم کمتر است چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، آن هم در شرایطی که اخبار مربوط به اختلاس‌های میلیاردی و سوء‌استفاده‌های برخی مسئولان و افراد پرنفوذ، جامعه را در بهت و خشم فراوانی فرو برده است. در همین راستا حجت الاسلام محمدتقی فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: "در حال حاضر مشکل کشور بدحجابی نیست. من احتمال می دهم و ممکن است یک عده برای انحراف ذهن مردم از مشکلات اقتصادی و اجتماعی، آن ها را به سمت ماجرای دیگری هدایت کنند".

بر کسی پوشیده نیست که مشکل این روزهای کشور نه حجاب زنان است نه فضای مجازی، بلکه مشکل معیشتی و اقتصادی است. رشد بدون توقف قیمت ها و تورم افسار گسیخته به معضلی جدی تبدیل شده و مردم از نظر وضعیت اقتصادی و معیشتی در شرایط سختی به سر می برند. در این بین مسئولان به جای تمرکز به مسائل اصلی و پیدا کردن راهکاری برای آن، بر موضوع حجاب متمرکز شده‌اند. غافل از اینکه طرح سوژه‌های انحرافی نمی‌تواند باعث انحراف افکار عمومی و مانع از این شود که مردم طرح پرسش‌های اساسی در مورد وضعیت اقتصادی، معیشتی و ... را از دولت به دست فراموشی بسپارند.

بهتر است مسئولان مربوطه دست از آزمون و خطاهای مکرر بردارند و به فکر علاج واقعی مشکل مردم که همانا مشکلات اقتصادی است باشند. اگر گذشته را خوب نبینیم و خوب تحلیل نکنیم و از تاریخ عبرت نگیریم آن‌گاه خودمان، عبرت تاریخ خواهیم شد!

* کارشناس اقتصادی

۲۲۳۲۲۵