شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار#نفت

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۰۵/۰۸ |برنت ۱۱۰ دلار و ۱ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز 1401/05/08 |برنت 110 دلار و 1 سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۸۷ سنت معادل ۲.۶۸ درصد افزایش به ۱۱۰ دلار ۱ سنت رسید.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در شرایطی که چشم‌ها به نشست هفته آینده اوپک پلاس دوخته‌شده و انتظار می‌رود این گروه به‌زودی عرضه نفت را افزایش دهد، قیمت نفت بیش‌از 2 دلار در هر بشکه در روز جمعه افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 87 سنت معادل 2.68 درصد افزایش به 110 دلار 1 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 دلار و 20 سنت معادل 2.28 درصد افزایش 98 دلار و 62 سنت معامله می‌شود.

این در حالی است که هر دوی این شاخص‌های نفتی کاهش قیمت ماهانه را تجربه می‌کنند. نفت برنت حدود 4 درصد و نفت آمریکا 7 درصد در ماه جولای کاهش قیمت داشته‌اند.
گزارش افزایش تعداد چاه‌های نفت آمریکا کمی از شدت افزایش قیمت نفت کاسته است. آمریکا در ماه جاری میلادی 11 حلقه چاه حفر کرده و تعداد چاه‌های نفت خود را برای بیست و سومین ماه پیاپی افزایش داده‌است.

قدرت گرفتن بازار سهام و پایین آمدن ارزش دلار هم از قیمت نفت حمایت کرده‌است. دلار ضعیف‌تر خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

بازارهای سهام که معمولاً همگام با قیمت نفت حرکت می‌کنند، با امید به این‌که آمار ناامیدکننده اقتصادی فدرال‌رزرو را تشویق به تسهیل سیاست‌های پولی کند، رشد کرده‌اند.
انتظار می‌رود متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی برابر با 105 دلار و 75 سنت و متوسط قیمت نفت آمریکا 101 دلار و 28 سنت باشد.

سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس در سوم ماه اوت هستند.

برخی منابع اوپک پلاس از عدم تغییر سیاست تولید این گروه برای ماه سپتامبر خبر داده‌اند و برخی عقیده دارند این گروه افزایش تولید نسبی خواهد داشت.

تصمیم به عدم افزایش تولید نفت رییس جمهور آمریکا را که در این ماه با امید به بستن قراردادهای نفتی به عربستان سفر کرده بود ناامید می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش تولید برای ائتلاف اوپک پلاس آسان نیست، چون بسیاری از تولیدکنندگان این گروه نتوانسته‌اند سطح تولید خود را طبق سهمیه‌های خود بالا ببرند.

میزان تعهد اوپک پلاس به قرارداد تولید در ماه گذشته میلادی 320 درصد بوده‌است، یعنی این گروه 2.84 میلیون بشکه در روز کمتر از آنچه در قرارداد آمده تولید کرده‌است.

انتهای پیام/81