شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#دولت#روسیه#کاخ سفید

کاخ سفید:

آمریکا به دنبال معرفی روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم است

آمریکا به دنبال معرفی روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم است

کاخ سفید به دنبال تعیین روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید در سخنانی اعلام کرد که دولت آمریکا در حال بررسی امکان تعیین روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم (SST) و همچنین انجام اقدامات دیگری برای اعمال هزینه‌های اضافی به این کشور است.

ژان پیر روز جمعه در جریان یک نشست خبری گفت: «ما در حال بررسی تعیین روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم به همراه طیف وسیعی از پیشنهادات دیگر برای تحمیل هزینه‌های بیشتر به مسکو هستیم.»

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد که دولت ایالات متحده قبلاً اقداماتی را علیه روسیه اعمال کرده است که عواقب آن برابر با عواقب تعیین روسیه به عنوان دولت حامی تروریسم است.

یک هفته پیش نیز «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پیامی به «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه این کشور به او گفته بود: روسیه را به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی کنید، در غیر این صورت کنگره این کار را خواهد کرد.

این هشدار که در اوایل این هفته در تماسی بین این دو صورت گرفت، توسط دو منبع آگاه فاش شده، اگرچه سخنگویان وزارت امور خارجه و دفتر پلوسی از اظهار نظر در این ارتباط خودداری کردند.

در حال حاضر کنگره آمریکا این اختیار را به وزیر امور خارجه داده است که روسیه را به عنوان دولت حامی تروریسم معرفی کند. با این حال، برخی در کنگره می‌گویند که قانون‌گذاران می‌توانند قانونی را برای معرفی روسیه به عنوان «دولت حامی تروریسم» بدون تصمیم وزارت خارجه تصویب کنند و بدین ترتیب ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به تنهایی تحت فشار قرار دهند.