شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

تحلیل تکنیکال شاخص‌های بورس 7 مردادماه + نمودار

کدخبر: 511479
اقتصادنیوز: بازار سهام تهران هفته‌ای منفی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس تهران در این هفته با عدد یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش بیش از ۲ درصدی به عدد یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس تهران در یک کانال نزولی قرار گرفته و از طرفی با شکست "ابرکومو" به سمت پایین، احتمال ادامه دار بودن ریزش‌ها بیشتر است.

آقای علی ملک لی گفت: بورس تهران هفته‌ای منفی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس تهران در این هفته با عدد یک میلیون و ۴۷۳ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش بیش از ۲ درصدی به عدد یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحد رسید. شاخص در محدوده ۱.۳۷۰ تا ۱.۴۰۰ میلیون واحد یک حمایت دارد که انتظار داریم به آن حمایت واکنش نشان داده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند. چنانچه این اتفاق بیفتد، هدف روند جدید می‌تواند محدوده ۱.۶ میلیون واحد باشد. ولی چنانچه در محدوده قرمز حمایت نشود، امکان ریزش تا محدوده ۱.۳ میلیون واحد وجود دارد.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد می‌تواند هدف بعدی شاخص کل باشد

 

او می‌گوید: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است کاهش بسیار بیشتری نسبت به شاخص کل داشت. این شاخص در روز اول کاری هفته با تراز ۴۰۳ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۳.۶ درصدی در پایان هفته به عدد ۳۸۹ هزار واحد رسید. این بدین معناست که شرکت‌های کوچک در هفته گذشته، کاهش بیشتری را نسبت به شرکت‌های بزرگتر داشته اند.

ملک‌لی گفت: حرکت شاخص هم وزن نیز مانند شاخص کل است. این شاخص نیز "ابرکومو" را به سمت پایین شکسته و همچنین ناتوان از شکست کانال نزولی خود نیز بوده است؛ بنابراین انتظار ریزش بیشتری از این شاخص داریم. اولین حمایت این شاخص در محدوده ۳۷۰ تا ۳۸۵ هزار واحد است که انتظار داریم با رسیدن به این حمایت، روند صعودی جدیدی را آغاز و ضمن عبور از ابر کومو به سمت بالا، کانال نزولی خود را نیز به سمت بالا بکشند. چنانچه این حمایت انجام نگیرد، احتمال ریزش تا کف کانال وجود دارد. با توجه به عدم تغییر موارد سیاسی و اقتصادی، احتمال ادامه روند منفی برای بورس تهران در هفته آینده بسیار بالا هست و در بهترین شرایط، هفته آتی هفته‌ای خنثی پیش‌بینی می‌شود.

یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد می‌تواند هدف بعدی شاخص کل باشد

 

دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی دولت، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.