شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نوجوانان#کشتی آزاد

کامبک نافرجام آزادکار نوجوان ایران برابر حریف آمریکایی

كامبك نافرجام آزادكار نوجوان ايران برابر حريف آمريكايى

عرشیا حدادی با شکست ۸ بر ۶ مقابل حریف آمریکایی، از رسیدن به مرحله نیمه نهایی کشتی آزاد نوجوانان جهان بازماند.

به گزارش مشرق، رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان از ظهر امروز در رم ایتالیا آغاز شده است که نمایندگان کشورمان نیز به مصاف رقبای خود رفتند که  بدون شک، یکی از جذاب ترین مسابقات آزادکاران ایرانی در رقابت های امروز، جدال بین عرشیا حدادی و کریستین کاستیو آمریکایی در وزن ۴۸ کیلوگرم بود. حدادی که در مسابقه اول خود حریف قرقیزستانی را به راحتی و با نتیجه ۸ بر صفر شکست داده بود، برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی در برابر کریستین کاستیویی قرار گرفت که قهرمانی نوجوانان قاره آمریکا را در کارنامه داشت.

در وقت نخست مبارزه و بر روی زیرگیری حدادی، این کشتی گیر آمریکایی بود که توانست با زیرکی خود به پشت نماینده کشورمان برود و او را خاک کند و در ادامه کار نیز دو بارانداز را به اجرا گذاشت تا ۶ بر صفر پیش بیفتد. حملات پی در پی حدادی تا یک دقیقه پایانی مسابقه ثمری نداشت تا بالاخره با یک زیر دو خم توانست حریف را خاک کند. لحظاتی بعد نیز بار دیگر موفق شد حریف آمریکایی را در کنار تشک خاک کند تا اختلاف را به ۲ امتیاز کاهش دهد. کشتی رو به جلوی نماینده کشورمان همچنان ادامه داشت و در ثانیه های پایانی نیز توانست حریف را در بیرون از تشک خاک کند اما داوران تنها یک امتیاز را به نام او ثبت کردند؛ تصمیمی که با اعتراض مربیان کشورمان همراه بود تا پس از بازبینی فیلم مسابقه، نتیجه کشتی برابر ۶ شده و حدادی در آستانه یک پیروزی شیرین قرار بگیرد.

در حالیکه تنها ۴ ثانیه تا پایان مسابقه باقی مانده بود، داور یک بار در سوت خود دمید که اتفاق خاصی رخ نداد اما به دلیل حرکت نکردن زمان سنج مسابقه، این ۴ ثانیه دوباره برگزار شد که این بار و در کمال ناباوری، کاستیو آمریکایی از بی تجربگی و بی دقتی حدادی استفاده کرد تا در این زمان کوتاه او را خاک کرده و ۸ بر ۶ به پیروزی برسد.

منبع: ورزش سه